30 december 2007

En hurtig havetur foer vi rejser

Min velkomstkurv mindede mig om at jeg lige skulle have en hurtig havevandring, inden vi begiver os over havet og et helt kontinent for at fejre nytaar, 60-aars foedselsdag og besoege familie og venner.

Minipaaskeliljerne i kurven er sprunget ud, men det er lidt snyd, for de er garanteret avlet frem inde. Det bliver de ikke grimmere af, men lidt snyd er det altsaa.

Jeg kunne ikke dy mig for at tjekke hvordan det gik med dem vi har paa friland og de er faktisk ogsaa ret godt med. De er ca. 15 cm hoeje allerede. Der gaar ikke lang tid efter vi kommer hjem, foer de er i blomst!

I haven var jeg naer gaaet paa snuden, da jeg saa de foerste gaeslinger (er det ikke saadan de kaldes?) paa haengepilen. Det er godt nok tidligt. Vinteren er jo knapt begyndt!

Andre buske er nu ogsaa ganske godt med og er begyndt at saette smaa friske groenne skud. Det er saa skoent at se, men jeg har nu en fornemmelse af de kan risikere at faa snuden braendt, for der er tid til masser af vinter endnu!

Min vintergroent (tror jeg det hedder. Ahemmm... jeg - en gartner!) staar til gengaeld ikke saa godt. Der er bare en lille blomst i det. Monstro man skulle pleje det lidt.

Denne busk kan jeg ikke huske hvad hedder, men jeg er ret sikker paa den ikke skal blomstre endnu, men det er den da heldigvis ligeglad med, for den blomstrer altsaa, og det er nu!

Jeg er spaendt paa at se hvad der spirer frem i Vancouver - om der spirer noget overhovedet eller vi virkelig skal have lidt vinter. KOM SAA SNE!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hav den bedste tur med kærlighed og glæde!

Havesøster her kan oplyse at busken er en verbenum af en art og den skal blomstre netop nu (december til marts ca.). Tag en blomst ind og du vil opleve den mest vidunderlige duft brede sig i stuen!

Anonym sagde ...

http://www.rhs.org.uk/WhatsOn/gardens/harlowcarr/archive/harlowcarrpomdec.asp

Regitze sagde ...

åh, god tur Tina! vi glæder os til at høre om dine oplevelser i det nordamerikanske.

Anonym sagde ...

Ha, en rigtig god tur til og i Vancouver! Desvaerre ser det ikke ud til at vi faar sne i den naermeste fremtid http://www.weatheroffice.gc.ca/city/pages/bc-74_metric_e.html
,men der er masser af sne paa bjergene her omkring.
Ann i Vancouver

Anonym sagde ...

Nåmn så har jeg også lige en bemærkning udenfor nummer til 'Gitzechen. Det bedle, ing! Det gør mig altid så dejlig glad! På sommervarme måden med h(j)emli'hed!

Regitze sagde ...

jep, Irenschen og Tina. det billede tog C, da vi vågnede op til den smukkeste morgen i hemmelighed.
jeg er ellers ikke en ynder af egenportrætter. men lige det her minder mig om det, jeg helst vil mindes om. kærlighed. til jer og jeres.
kisses.