17 december 2007

Dagens lunch time vandring...

Til trods for min geniale ide den anden dag, havde jeg stadig et lille aerinde paa posthuset i middags, saa jeg holdt tidligt pause, for at slaa koeen. Yeah right! Jeg stod i koe i en halv time - og de kan ellers godt rubbe neglene paa det postkontor!

Efter endt postvisit gik jeg et smut omkring Brown's i the Old Jewry, for at se om jeg kunne bestille et bord til i morgen, men der var saa stuvendes fyldt at jeg opgav! Jeg ringede til dem da jeg kom tilbage og de har for laengst taget alle de bestillinger de kan for December maaned. De tager bestilling til max 60% af bordene, resten er reserveret til "walk in business". Vi maa tage chancen i morgen, eller finde et andet sted. Heldigvis kender jeg rigeligt med gode lunchsteder, men nu var det lige Brown's jeg var lun paa.

Lige over for Brown's ligger Frederick's Place, som er en smuk lille gade, hvor man, til trods for dens ringe laengde, kunne bruge meget tid med et kamera. Jeg var meget betaget af de smukke runde ranker oppe ved vinduerne paa den roede bygning. Jeg ville gerne have haft et zoom med!

Paa en af bygningerne sidder denne "blue plaque" som fortaeller at Edwin Waterhouse, som var en eminent revisor, arbejdede i bygningen i 6 aar. Naar man lige ser pladen kunne man fristes til at tro at han var hvem som helst, men graver man en lille bitte smule i historien, saa viser det sig at han var en af stifterne af Price Waterhouse, som er en af verdens stoerste revisionsfirmaer.

British Linen bygningen ligger paa hjoernet af Fredericks Place og the Old Jewry. Der mangler bare lidt sne og en lille roedkaelk, saa kunne den bygning danne ramme om det mest romantiske London julekort.

Paa hjemturen gik jeg forbi Mansion House, hvor the City of Londons borgmester har strammet et juletrae an. Der er altid saadan en paen beplantning i de forskellige ornamenter paa Mansion House. Jeg elsker den bygning.

Klokken tre skulle jeg lige et smut udenfor - og allerede var der lys paa bygningerne. Taenk sig at om en uge begynder dagene at blive laengere igen. Jeg synes foerst lige det er blevet moerkt om morgenen!

Ingen kommentarer: