03 december 2007

Dagens lunch time vandring...

I min lunch hour i dag ville jeg lige vaere snedig og slaa to fluer med et slag!

Foerst, et hurtigt smut paa posthuset - yeah, right! Det tog oceaner af tid, der var andre der havde faaet den samme gode ide! Naah, jeg fik sendt det jeg skulle og saa videre i teksten.

Jeg smuttede til Moorgate for at tage toget til Essex Road, hvor jeg skulle et hurtigt smut i en garnbutik, det kan man nemlig snildt naa, hvis da ellers ikke der er problemer med toget!

Jeg naaede endelig frem til Essex Road og kan til stadighed forundres over det sjove gadebillede i det omraade.
Det her er en gammel nedlagt biograf, som sikkert engang var rigtig flot. Jeg haaber de finder paa noget godt at bruge bygningen paa, men hvis ikke jeg tager meget fejl, ender det med at blive revet ned og erstattet med lejligheder!

Hurtigt op ad Cross Street - lige til doeren af Loop - og hvad ser jeg?

Der er lukket om mandagen. SUK!

I stedet slog jeg turen ind om Astey's Row Rock Park, som er en lille park, med en fin beplantning. Blandt andet fandt jeg denne blomstrende fyrrebusklignendenplante, som jeg meget gerne ville have en stikling af!

Ogsaa her stod de japanske kirsebaertraeer i blomst. Det er virkelig en maerkelig fornemmelse at kigge paa.

Haengepilen ser ud som om den har friske skud, men det glemte jeg faktisk at studere naermere.
Jeg ved ikke hvad denne gule busk hedder, men vi kalder den en pom pom bush og jeg har et par stykker i haven. De blomstrer normalt om et halvt aar!

Stenene i parken er strammet an for at faa stedet til at ligne et bjerglandskab, men jeg synes nu altid der er mere maanelandskab over den slags, men bladene paa jorden og planterne goer det nu meget paent.
Det tager max to minutter at gaa fra ende til anden af parken, med mindre man skal stoppe for hver 10 meter for at tage billeder, men det er nu en dejlig maade at bruge en middagspause paa.

I forbindelse med parken ligger der en dejlig legeplads og det er let at se paa klapvognene at det ikke er de aller fattigste der sender nannyen paa legepladsen i det omraade, for skoent omraadet er lidt faldefaerdigt, saa er det centralt og ret bohemian, saa huspriserne er skyhoeje!

Jeg smuttede ned forbi St Stephens Canonbury og tilbage til Essex Road station, hvor jeg igen kunne vente alt for laenge paa toget. Det var virkelig ikke min tog dag i dag!


Godnat!

Ingen kommentarer: