10 december 2007

Den tiende kalenderlaage!

I loerdags fik jeg aarets juletrae paa Trafalgar Square at se. Jeg elsker det kaempe juletrae, det er det enogtresindstyvende aar London faar et juletrae fra nordmaendene, som tak for hjaelpen i anden verdens krig.

Der er stor ceremoni ved baade faeldningen, opsaetningen og nedtagningen af traeet, som er dekoreret med kaeder af hvide lys og en hvid stjerne i toppen.

Jeg husker et aar for mange aar siden, hvor der var en der gik amok med en motorsav og faeldede traeet lige inden nytaarsaften, hvor hele London traditionelt danser om juletraeet paa Trafalgar Square.

Traeet blev repareret og traditionen bestod. Det er mange aar siden jeg har vaeret paa Trafalgar Square til midnat paa nytaarsaften og det bliver ikke i aar jeg goere det igen, da vi forsvinder til ded store ydland til den tid. Mon ikke det bliver nytaar alligevel? :)

Ingen kommentarer: