06 december 2007

Dagens lunch time vandring - fortsat!

Dagens lunch time vandring gik til Spitalfields, hvor en kollega og jeg havde en lille mini rygmassage bestilt hos Sen. Det havde vi bestilt for laaang tid siden, men det var nu lidt upraktisk, for det faldt lige paa en kollegas foedselsdag!

Oh well, vi smuttede om til kineseren og lovede at komme via pubben paa tilbagevejen.

Lige ved siden af Sen ligger der en blomsterforretning, som havde alskens juletraer, hyacinter, paaskeliljer og julestjerner staaende, men ikke en eneste lille roed tulipan. Jeg maa se om jeg kan faa tryllet nogen frem i denne weekend.

Paa vejen tilbage krydsede vi ind over Finsbury Circus. Jeg elsker det sted, selv naar det er for vaadt at sidde ude. Det er saa hyggeligt at gaa der om og sidde paa graesset, eller bare beundre alle de flotte platantraer og anden beplantning.

Vi naaede at fange de andre paa pubben - og blev beloennet med et glas mulled wine (den engelske version af gloegg).

Efter arbejde skulle jeg lige et hurtigt smut om St Peter upon Cornhill. Det var klubbens aarlige juleservice, hvor vi samler pakker til et lokalt boernehjem. Jeg havde egentlig ikke tid, men jeg elsker julesalmer og ville lige have en lille pakke under traeet, saa jeg tog tid til det!

Kirken staar, efter sigende, paa det sted i London hvor der laengst har staaet en kirke - og det er siden omkring aar 200!
I aar skulle pakkerne vaere til et barn under 5 og man markerer saa den indpakkede gave med koen og alder paa det tiltaenkte barn. Det er en rigtig soed tradition, hvor hele beloebet man giver gaar til modtageren. Mange kom med adskillige pakker og efterhaanden var der ret fyldt under traeet. Jeg haaber pakkerne kan bringe et lille lys i boernenes liv. Det kan ikke vaere sjovt at vokse op paa et boernehjem!

Oh - meget apropos boern og St Peter upon Cornhill, saa er der et boernerim om kirken. Jeg kan det ikke lige udenad, men fandt det her:


The Bells of St Peters
Gay go up and gay go down
To Ring the Bells of London Town
"Oranges and Lemons" say the Bells of St. Clements
"Bullseyes and Targets" say the Bells of St. Margaret's
"Brickbats and Tiles" say the Bells of St. Giles
"Halfpence and Farthings" say the Bells of St. Martin's
"Pancakes and Fritters" say the Bells of St. Peter's
"Two Sticks and an Apple" say the Bells of Whitechapel"
Maids in white aprons" say the Bells at St. Katherine's
"Pokers and Tongs" say the Bells of St. John's
"Kettles and Pans" say the Bells of St. Anne's
"Old Father Baldpate" say the slow Bells of Aldgate
"You owe me Ten Shillings" say the Bells of St. Helen's
"When will you Pay me?" say the Bells of Old Bailey
"When I grow Rich" say the Bells of Shoreditch
"Pray when will that be?" say the Bells of Stepney
"I do not know" say the Great Bell of Bow
Gay go up and gay go down
To Ring the Bells of London Town
The Bells of St. Peters

Ingen kommentarer: