16 december 2007

De skal nok blive til noget

"De" er min kaere soen - og min avokadospire!
Den foerste startede dagen med at lave cooked breakfast til hele familien, som alle prompte slog et STORT roedt kryds i kalenderen, for det er sgutte hver dag man ser ham udvise saadanne maengder energi paa et husligt plan.

Han skal nok komme efter det, den slambert, (yep Irene, jeg ville lige vaere helt sikker paa jeg brugte et ord ogsaa du kender.) han ender med at blive helt huslig!
Den anden der nok skal blive til noget er min avokadosten, som har sat roedder og har sat sig fast i det glas jeg satte det til at spire i!

Det bliver virkelig spaendende at se om roedderne skubber den op fra glasset, eller om glasset giver efter for presset. Familien troede jeg var blevet bindegal, da jeg satte den til spiring, men det var saadan en flot stort kerne at jeg ikke bare kunne faa mig selv til at smide den ud. Gad vide om der nogensinde er nogen der faar mere end de obligatoriske to blade frem?

2 kommentarer:

Karen sagde ...

Hej Twishart. Jeg har haft mange store avokadoplanter i tidens løb. Lige nu har jeg på 5.år(?) en som er næsten 1 meter høj og har ca. 20 blade, men vinteren er ikke dens favoritsæson.Bladene er ikke så store lige nu. Hilsen fra Sillekaren.

Tina - omme i London sagde ...

Fedt - saa er der haab forude for min spire (sagde konen med aeggene...), saa laenge glasset ikke tager livet af den!