14 december 2007

Den fjortende kalenderlaage

I dag har jeg faaet en kalendergave - en af de helt store, synes jeg selv. Vi arbejder sammen med et firma i DK og de leverede en julegave i sidste uge, men den har foerst lige fundet sin vej til mit skrivebord.

Billedet er venligst "udlaant" her fra.
En flaske Aalborg Jule Akvavit 2007 - nej, hvor bliver min elskede glad, naar jeg kommer hjem med saadan en klambert. Af hjertet tak for julegaven!
Oh - og P.S. - hvad er forskellen paa Snaps og Akvavit, er jeg lige blevet spurgt - og det ved jeg da ingenting om - goer du?

5 kommentarer:

capac sagde ...

Forskellen er den samme. Akvavit - "livets vand" - er en fin betegnelse for brændevin. Snaps er også en betegnelse for brændevin, men kommer egl. fra tysk og betyder noget i retning af "en mundfuld, en slurk" og så er så blevet betegnelse for (en slurk) brændevin....

Anonym sagde ...

Nu saje do godt nok 'klambert' ... Du udvikler virkelig det danske sprog dagligt! I LURV it!!! Din slambert! :-)

Helle K. sagde ...

Nå ja jeg ville klog lidt i akvavit og brændevin, men capac har gjort det så fint - og så godt.

Tina - omme i London sagde ...

Tak for snapseinformationen Capac - og den gode intention Helle. :)
Irene - WOT? Kender du ikke engang ordet KLAMBERT? Det er vidst for laenge siden du har boet i Danmark!

Anonym sagde ...

Jeg kender slambert og krabat ... ;-)