19 december 2007

Aftenens invitation

Jeg var inviteret til juledrinks i aftes hos et firma jeg har en del med at goere. Jeg havde egentlig ikke rigtig tid, men ville saa pokkers gerne, saa i stedet for at ankomme ved tretiden ventede jeg til naermere slutningen af dagen.

Da jeg kom ud sad maanen allerede hoejt paa himlen.Det var ret koldt, men sikke noget smukt vejr! En rask gaatur og vi var i Commercial Street, hvor vi blev moedt med et godt glas roedvin og saa var aftenen reddet. :)

Firmaet har den mest fantastiske udsigt over the City of London, hvor bygningerne er udstyret med lidt ekstra farvede lys i anledning af julen.

Jeg blev ikke saa laenge, for jeg har et ret stramt program i denne uge, hvor baade lunch time og aftenerne er besat og saa skal der da goeres en ting eller to inden juledagene!

For mange aar siden arbejdede jeg i Brick Lane, som ligger bare en gad fra hvor jeg var i aftes. Da jeg gik fra Commercial Street gennem Aldgate og ned til Fenchurch Street og London Bridge kunne jeg ikke lade vaere med at kaste blikket tilbage ca 15 aar (maa det vaere).
Gadebilledet har aendret sig saa meget. Der er kommet nye bygninger til, men det er ikke alt. Der er julelys og overflod alle steder. Det er rart at se i et omraade der stadig traenger til et skub for at naa til nutidens standarder. London har aendret sig rigtig meget i de sidste tyve aar - og isaer i de sidste 10!

Jeg glaeder mig saa meget til at se transformationen af East London i forbindelse med olympiaden i 2012. Det er det bedste der er sket for det omraade i mange, mange aar!

1 kommentar:

spice-shit.smartlog.dk sagde ...

eeej London ved juletid ligner bare verdens hyggeligste!