29 december 2007

En blaa December himmel

Da jeg sad i frisoerstolen i formiddags lagde jeg maerke til den utroligt blaa himmel i spejlet. Pludselig kom jeg i tanker om det vejr vi havde ved midnatstide i aftes; joesses hvor det blaeste og regnede, det var da helt vildt og i dag vaagner vi op til det smukkeste solskinsvejr taenkeligt.


Skoent solen skinnede blaeste det lidt og det var bidendes koldt. Der var omkring 6 grader, men paa grund af vinden og den klare himmel foeltes det naermere som paa frysepunktet.

Senere paa dagen begyndte der at traekke lidt skyer til, men vejret holdt indtil videre. Vi har simpelthen haft det mest forunderlige vejr i det sidste aar. Vi har haft et fantastisk for og efteraar, men havde ingen rigtig sommer. Guderne maa vide hvad der gaar af vejret, for jeg ved det sgutte!

Min avocado tror vidst det er foraar, men jeg opfordrer den paa det kraftigste, for den bliver bare stoerre og stoerre og er saa smaat begyndt at saette blade. Hele familien gaar op i den med liv og sjael og de to hjemmeboende har strenge ordrer om at soerge for at give den noget vand, mens vi er vaek.
Vi har hver vores lille teori om hvad der sker med den, naar den ikke laengere kan vaere i krukken, hvor den sidder uhjaelpeligt fast! En tror den doer, en anden tror den spraenger glasset, en tredje synes jeg skal smadre glasset og saette den i noget jord og jeg synes bare vi skal vente og se hvad der sker. Det er da spaendende at se hvad naturen goer naar den faar frie haender.

Gad vide om egentlig ikke man skulle begynde at bekymre sig om at faa pakket en lille bitte smule inden Mandag morgen klokken alt for tidligt... Maaske man lige skulle tjekke vejrudsigten foerst - UUUUUH - det ser ud som om vi skal have en LILLE BITTE SMULE SNE! Lidt har ogsaa ret - isaer naar det gaelder mig og sne. :)

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Jeg håber, vejret kommer til os i morgen, jeg trænger til sol og klar vejr.
Jeg venter spændt på avocadoens beslutning :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene, jeg tror du faar det i dag, det er i hvert fald rejst her fra og er blevet erstattet med nogle graa skyer - i stribevis!

Lene sagde ...

Den er kommet, bare se mit billede på bloggen :-)