05 december 2007

Julestemning - og den femte laage allerede!

Det lignede nu mere efteraar end jul udenfor i gaar, men strengt taget ligger julemaaneden vel ogsaa paa kanten af efteraaret og vinteren.




Kommunene har vaeret i hak med at klippe lidt i traeerne paa vejen og dette trae minder mig saa meget om det eventyr med soldaten og heksen (oejne saa store som Rundetaarn), paa den maade de tynde kviste stritter som for kort klippet haar!

Paa min lunchtime vandring smuttede jeg ned gennem Postman's Park. Jeg er simpelthen vild med det sted. Der er saadan en dejlige rolig atmosfaere og jeg elsker at gaa at laese paa alle de gamle gravsten. Der ligger saa mange spaendende historier bare seks fod under jorden.

Nogle af gravstenene er nu ikke til at laese, for bogstaverne er helt visket ud. Andre bliver brugt til kantsten! Det maa jeg lige huske at snuppe et billede af en dag.


Da jeg gik hjem fra stationen i aftes var der blevet sat lys paa juletraeet i Sydenham High Street. Det er maaske ikke saa paent, men jeg kan nu godt lide at det staar der alligevel.

Folk paa vores gade er begyndt paa den helt store juleudstilling. Da vi flyttede til denne gade for snart seks aar (yep - time flies!) siden, var der naesten ingen der havde lys udenfor, men nu tager det da overhaand!
Dette hus har langsomt langsomt bygget samlingen op over aarene og efterhaanden fylder det hele forhaven. Der gaar dog et stykke tid inden de stikker nogen af dem man ser. GULP - det maa tage uger og uger at stramme an.

Vores egne julelys haenger nu oppe hele aaret rundt, men bliver bare taendt i December. Min elskede mener der er lidt rigeligt langt op til toppen for at tage ned og haenge op flere gange, saa vi koebte med hvid ledning, saa det ikke ses naar ikke lysene er taendt. :)

Jeg elsker mine istapslys, de er bare saa hyggelige at komme hjem til.

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Istaplys ville jeg godt være med på - hyggeligt uden at være den mindste smule anmasende ;-)

Hvad gemmer sig mon bag den sjette låge?

Tina - omme i London sagde ...

Uh, det bliver spaendende at se... :)