02 december 2007

En produktiv dag

I dag har jeg vaeret alene hjemme. Det sker meget sjaeldent, men min elskede havde lovet at hjaelpe nogle venner med noget og saa fik jeg huset for mig selv - og det skulle udnyttes!

Foerst skulle der ryddes op i strikkekurven, som var blevet noget fuld! Strikketoejet blev fyldt op paa Ravelry, saa nu synes jeg der er lidt styr paa det.

Denne lille roede sag skulle gerne blive til en "February Baby Sweater"; en af Elizabeth Zimmermans geniale opskrifter. Jeg elsker at strikke den, saa det kommer nok ikke til at tage mange dage at faa den gjort faerdig og faa lavet en lille hue og sokker som passer til.

I strikkekurven fandt jeg ogsaa den begyndelse paa et woodland scarf. Det er alt for smalt til min smag, men jeg skulle lige proeve moenstret, saa det bliver en lille snild sag for denne gang - naar engang jeg altsaa faar den strikket faerdig!

Stoenni - endnu et haengeparti. Jeg eksperimenterer meget med garn og denne gang er jeg ikke helt sikker paa eksperimentet bliver som jeg vil have det. Jeg tror sgi det bliver trevlet op og noget nyt fundet paa. Det faar lige lov at ligge lidt, til jeg beslutter mig.

Sidst, men ikke mindst, fandt jeg dette eksperiment som jeg er ret stolt af. Jeg saa et smukt toerklaede min svigerinde havde strikket og spekulerede lidt paa om jeg monstro kunne regne ud hvordan man kreerede saadan en sag - det kunne jeg og den fremgangsmetode tror jeg jeg faar meget glaede af. Det kan vaere det er paa den maade det pink garn skal udnyttes.

Jeg ville saa gerne have haft denne avokadosten plantet, men det skal ikke vaere. Den sitter fast! Jeg satte den i vand i denne lille krukke, for at se om jeg kunne faa den til at gro - og saa groede den saa meget at den ikke kan komme ud af krukken! Jeg gad vide om krukken spraenger eller om roedderne skubber stenen ovenud, saa den kan blive sat i noget jord.

Nu vi er i planteriget, saa fik jeg inde fra koekkenvinduet oeje paa en knop som skulle undersoeges naermere. Hvordan det saa lykkedes mig at faa alt andet end lige praecis knoppen i fokus paa billedet er straks noget helt andet! Det er gud hjaelpe mig en gladiolus, som er paa vej i blomst. Gad vide om ikke den ved at det nu er December?


Julelysene er taendt og nyhederne er for laengst begyndt paa fjernsynet. Gad vide om ikke man skulle brygge sig en kop kaffe og saa snuppe et vilkaarligt stykke strikketoej og smide skankerne op, inden det pludselig er sengetid.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er dejligt at have selskab, men det er også rart at være alene en gang imellem.

Unknown sagde ...

Hej Tina,

Et hurtigt strikkespoergsmaal:
Naar der staar i opskriften at jeg skal strikke to masker sammen (through the back loop), er det saa ikke bare at strikke dem almindeligt sammen? Eller hvor skal pinden ind?
Kat

Tina - omme i London sagde ...

Lene, jeg elsker selskab, men at vaere alene hjemme er noget helt specielt for mig, da det saa at sige aldrig sker. Jeg tror denne gang var foerste gang i aar!

Kat, i stedet for at foere pinden ind i maskerne fra venstre, skal du foere den ind fra hoejre. Meningen er at du vil lave en "V" facon, saa den foerste indtagning skal maskerne tages fra venstre og saa paa den anden side fra hoejre. Paa den maade kommer maskerne til at pege i modsat retning. Jeg haaber du forstaar hvad jeg mener.
Denne lille ordbog kan maaske hjaelpe: http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-glossary
Der er video til nogen af beskrivelserne. God fornoejelse og spoerg endelig igen, hvis jeg kan hjaelpe.
Kig evt. ind paa min strikkeblog www.teeweewonders.blogspot.com

Unknown sagde ...

Tina,
Tusinde tak.
Det var lige hvad jeg havde brug for. Nu er der en lille chance for at jeg rent faktisk kan gennmfoere en baby cardigan!!