26 december 2007

Boxing day

Jeg havde gemt en lille smule ris a la mande og kirsebaersovs aller bagerst i koeleskabet, saa ingen ville finde det. Jeg var foerst oppe i dag - ALLER foerst. Ahemmm.. faktisk var jeg saa tidligt oppe at mine to smaa graa ikke helt var kommet i sving endnu og jeg naaede at faa strippet og taendt for bruseren, inden jeg kom i tanker om at det foerst er i morgen jeg skal paa arbejde! Jeg slukkede resolut for bruseren, tog natklaederne paa igen og gik tilbage i min seng, hvor jeg sov saa soedeligt indtil de ringede fra DK for at oenske glaedelig jul.

Vi knaevrede i en times tid og saa gik jeg igang med min morgenmad - altsaa a la manden. SLURP!

I dag haaber jeg bliver en strikke og laesedag. Jeg skal have planlagt hvad for noget strikketoej jeg skal have med til Canada - ikke for stort, men stort nok til jeg ikke loeber toer... Ja, vi skal da paa garnindkoeb i Vancouver, men alligevel, der er vigtige ting at tage stilling til, naar man rejser udenlands.
Jeg fik to boeger til jul, som jeg har oensket mig rigtig meget, nemlig "Toujours Tingo" af Adam Jacot de Boinod. Det er en sprogbog, der giver eksempler paa maerkelige ord, som er unikke for et bestemt sprog. Det foerste eksempel i bogen er det japanske ord "okuri-okami" som betyder "a man who feigns thoughtfulness by offering to see a girl home only to try to molest her once he gets in the door", eller direkte oversat: en foelgehjemulv. Fedt udtryk!
Ord nr. to: "Kaelling", the Danish for "a woman who stands on the steps of her house yelling obscenities at her kids"! Joe, der er meget man kan laere fra at laese.

Bog nr to er Per Vadmands anden bog: Manden der skrev breve. Hvis den er tilnaermelsesvis saa god som den foerste, "Bag doeren", saa bliver den slugt i ferien. Jeg er lidt bag ud med Pers forfatteri, men jeg skal nok faa fat i hans tredje bog "Flyttedag" paa et tidspunkt. Foreloebigt er den skrevet paa oenskelisten, saa kan jeg oenske mig den til min foedselsdag. (Per, blive endelig ved med at skrive - saa har jeg altid noget laekkert paa oenskesedlen!).

Jeg ville elske at se hvilke boeger folk er blevet begavet med ude i blogverdenen, man kunne jo faa lidt inspiration til oenskelisten, som jeg for oevrigt kan opfordre folk til at have online, for min nevoe fandt min Amazon oenskeliste og det var saadan jeg kom i besiddelse af Toujours Tingo.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg fik også sommer på min al a mande ... UHM!

Unknown sagde ...

God Bagjul,

Under traaet laa Blekingegade Banden og Brick Lane. Dem glaeder jeg mig til at komme igang med.

Lene sagde ...

Hold da op Tina, du har haft fart på i julen, og så får du også strikket, det er da utroligt :-)