27 december 2007

Det blev saa i aften

Min elskede ringede og sagde at han ville hente mig fra arbejde, saa jeg greb chancen og fik flettet en tur i biffen flettet ind i vores aften - og sikken en tur!

Vi smuttede i the Barbican centre, hvor jeg vidste "The Kite Runner" var paa klokken 19.00. Foerst var vi lige et smut i kafeteriet for at faa noget at spise og saa skulle vi lige inspicere et par afdelinger af bygningen, til en forestaaende ekspedition. Mere om det paa et andet tidspunkt.

Vi fandt vores vej til etage minus to (!) og fik koebt et par billetter. Jeg har tegnet medlemskab af the Barbican og det kan betale sig, for ud over at stoette et godt formaal, saa faar man 15% rabat paa maden og 20% i biografen, samt flere andre goder.

Videre til filmen... Det er helt sikkert den bedste film vi har set i aar og der skal faktisk en del til at stikke den. Den er raa og voldsom, men smukkere end smuk. Mange af skuespillerne (blandt andet nogen af hovedrollerne) er afghanere, som aldrig har spillet skuespil foer, men det kan bestemt ikke ses paa deres evner.

Filmen er en rigtig god adaption af bogen og da jeg saa hvem instruktoeren (director) var, kom det ikke som nogen overraskelse. Marc Foster forstaar virkelig at faa seerne med helt ind under huden af personen i filmen. Han har, blandt andet, ogsaa instrueret Monster's Ball, som jeg var meget betaget af og er ogsaa instruktoer paa den naeste Bond film.



Her er en lille forsmag paa filmen - se den med det samme du har chancen, men husk, den er ikke for boern og svagelige sjaele!

Ingen kommentarer: