06 december 2007

Dagens lunch time vandring...

Dagens lunch time vandring gik i dag flere forskellige steder hen, men det fortaeller jeg mere om senere, hvis jeg kan finde tid. Paa vej fra A til B gik jeg gennem Finsbury Circus og jeg kunne slet ikke lade vaere med at tage et billede af et af de store flotte London Plane trees i parken.

Sjovt nok var jeg ikke den eneste der lagde maerke til dem. Ella havde ogsaa set en af slagsen. Hun havde set froekapslerne for foerste gang og havde undret sig over hvad det mon var for et trae med "fremmede kugler". Det var der dog snart nogen der kunne fortaelle hende - og saa blev hun saa klog. Mit billede er taget fra lidt en anden vinkel, for skoent frokuglerne er skoenne, saa er barken altsaa dobbelt saa skoen. Jeg vil gaa saa vidt som til at sige at jeg er vild med dem!

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Dem er jeg også vild med, Tina - og specielt barken :-)

De findes i hobetal i Provence. Åh suk... hvem der bare... ;-)

Anonym sagde ...

Og vidste du at årsagen til at platantræer er så velegnede til at gro i forurenede byer er at de skifter bark. Deraf det flossede look.