23 december 2007

Julegaveindkoebshimmel

I gaar smuttede vi lige til Bromley, da vi var kommet i tanker om et par smaating vi bare liiiige skulle have fat i inden juleaften.

Himmelen var saa vaeldig dramatisk da vi kom at jeg troede vi skulle have en lille skylle. Det ville nu ikke goere alverden, for gaderne er saa smaa og der er boder langs hele gaagaden, saa man kan gaa i ly og drukner naeppe.

Jeg kunne kigge ned i en del af gaagaden og der saa ikke specielt travlt ud. I butikkerne var der da koe ved kasserne, men ikke af den slags som man saa for aar tilbage. Maaske 10-12 personer i koeen - og en 3-4 stykker til at servere og saa kommer man jo snart til. Taenk sig, jeg har handlet i Bromley i over 15 aar og i gaar fandt jeg et sted i et af parkeringshusene hvor jeg aldrig har vaeret foer! Det var ellers et perfekt sted, saa det er markeret til brug en anden gang!

Vejret holdt, men himmelen blev ved med at goere sig synlig. Solnedgangen var simpelthen saa smuk at folk stod stille midt paa gaden og kiggede ud over. Bromley ligger paa en bakke, saa der er en rimelig udsigt mange steder fra.

Der staar naesten altid en Victoriansk karussel midt i gaagaden og i gaar var ingen undtagelse. Jeg elsker de gammeldags karusseller, de er saa smukke og tit ser man baade boern og voksne paa dem. Jeg tror jeg tager en tur en dag!


Da vi var faerdige og gik til toppen af parkeringshuset fik vi lige det sidste look af himlen, foer solens roede forsvandt helt fra himmelen og maanen lyste klart og fuld. Jeg synes fuldmaane hoerer sig julen til. :)

Ingen kommentarer: