10 december 2007

Aftenens lysekrone

Aftenens lysekrone haenger I Covent Garden, hvor vi koerte igennem med ca. 5km/t i fredags paa vej til vores julefest. Det lykkedes chauffeuren (also known as Borat!) at "fare vild" (saa vild som man nu kan fare i centrum!) til trods for at han havde navigatorudstyret slaaet til. GRRR... hvorfor i alverden sad jeg paa sidste raekke og ikke foerste parket, naar nu jeg er den der kan finde vej?
Til sidst var vi saa "lost" at vi ikke kunne overskue at sidde i bilen laengere, for han var blevet rodet ind i saa meget trafik og ensrettede gader at vi stod ud og GIK de sidste to km, syv mand hoej, i party dress og hoeje haele. Det var hvinendes koldt, men vi grinede hele vejen, for den mand var da virkelig en oplevelse!

Julepynten i New Bond Street er saa flot, men der var for koldt til at tage billeder!
Vi var selvfoelgelig den sidste "bilfuld" til at ankomme og de andre grinede godt, da vi forklarede hvad der var sket. Oh well, vi fik et glas vin i haanden og saa var vi glade. Der blev holdt taler og snakket og endelig kom maden, som var hele besvaeret vaerd!
Jeg fik scallops (aner ikke hvad de hedder paa dansk, men de bor inde i en oesterslignende skal) fulgt at kalkun, med det hele og sidst, men ikke mindst, lemon meringue pie med chocolade is. SLURP!


Jeg forsvandt lidt over klokken ti, da vi havde fem overnattende gaester og jeg havde chancen for at blive hentet - sammen med alt deres bagage. Jeg kunne liiige presse min nette lille pariserroev ned i saedet ved siden af en stak kufferter. Der var INGEN behov for sikkerhedssele!

Det var en helt anden julefest end de abegilder jeg har vaeret vandt til de sidste ti aar. Meget mere civiliseret og professionelt, med bordkort og folk der satte sig ordentlig ned og lyttede til talerne. Det var et godt valg jeg tog, da jeg for meget snart et aar siden valgte at flytte firma. Timingen var perfekt!

4 kommentarer:

anjoe sagde ...

Dejligt at læse om Jeres reaktion, nemlig at tage den dumme situation med et smil/grin ;-) Det er ellers tit netop sådan en optakt, som kan stresse og dermed spolere en god oplevelse. Men ifald du kan genkende chaufføren, ja da bør du ikke vælge ham, hvis ikke du kender kørselsruten, men den bemærkning er vist ganske overflødig *LOL*

Tina - omme i London sagde ...

Ahemmm... han er ikke saa svaer at genkende, thi han har TO tommelfingre paa den ene haand - og ligner Borat til forveksling!
Det er bare typisk at jeg ender i den bil. :)

Lene sagde ...

Og du havde overskud til at fotografere, Tina, det er godt gået. Uhh hvor ville jeg ønske, at jeg kunne opleve London igen, det er jo 31 år siden :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - billetterne er ikke saa dyre... :)