25 december 2007

On Christmas day in the morning

Saa er juledagen oprunden og vi er parate til at indtage den store julemiddag i familiens skoed. Juleaften blev, som altid, holdt hos os, med and og flaeskesteg, hvide og brunede kartofler og en ordentlig spandfuld roedkaal - samt, selvfoelgelig ris a la mande. SLURP!

Da vi endelig kom op i dag startede jeg aebleskivepanden op. Jeg maatte lige have fat i Karoline, for at finde ud af hvor mange aeg der skulle til hvor meget kaernemaelk etc.

I loebet af nul komma fem var panden i sving og straks undrede jeg mig over hvorfor i alverden jeg aldrig laver aebleskiver? Det er da saa snydelet at det burde vaere loegn - og joesses, hvor smager de bare godt!

Ok, saa jeg er lidt ude af traening, og ikke alle blev saa paene og runde som naar vor mor laver dem, men smagen var nu god nok. Ingen dikkedarer - bare gode runde og brune aebleskiver!

Aebleskiverne blev guflet ned med jordbaersyltetoej og flormelis, sammen med en kop kaffe og en sherry. Man skal altsaa have en sherry mens man aabner julegaver julemorgen. :)


Gavehoesten var over al forventning. Alt fra en Cath Kidston cardigan til en morgenkaabe, organiske underbukser, Per Vadmands anden bog, en ordentlig spand danske bolsher og meget meget mere!

Den foerste julegave der kommer i brug er den fra min elskede - et par rigtig gode hjemmesko. Det er simpelthen den bedste gave jeg kan faa. Jeg gaar i dem altid - og slider dem op!

Toejet er julet og vi er parat til at drage til Streatham for at fejre jul endnu engang. Ih, hvor vi hygger, det er den tredje jul vi holder i loebet af lige saa mange dage!

Vejret? Ok, saa vi fik ikke en hvid jul, men en vaad jul, som traditionen byder.

Sjaeldent har jeg set saa groen en December - men helt aerligt, det er da smukt!
Maden venter - toodeloo :)

2 kommentarer:

Regitze sagde ...

glædelig jul allesammen. hvor er det genialt at tage det bedste fra - mindst - to verdener:)

Anonym sagde ...

Glædelig Jul, Tina.

Og tillykke med æbleskiveproduktionen. Jeg er varm fortaler for at lave dem selv, så det glæder mig at læse dit indlæg. ;-)