15 februar 2009

Soendag i laenestolen

Jeg tror jeg gaar og bliver lidt lad paa mine gamle dage, eller ogsaa har jeg endelig laert at saette mig ned og slappe af. Hmmm... jeg tror det er det sidste der goer sig gaeldende. Huset ligner stadigvaek jeg ved ikke hvad, da pudsearbejdet paa loft og omliggende arealer gaar i sving paa mandag. Det kan simpelthen ikke betale sig at stoeve af, for i morgen er her endnu vaerre! Det paastaas at blive bedre til naeste weekend. :)

Der har vaeret stille ude ved fuglefodderet i dag, men af og til kommer der da en lille mejse og snupper lidt. Jeg har lagt maerke til de bedst kan lide at spise i solskin!

I gaar fik jeg en dejlig pakke fra en veninde, som del af en lille gavebytteleg vi havde igang siden foer jul. Pakken faldt i MEGET god jord her, da den bestod af tre bundter Mirasol Sulka garn fra Peru. Det er lavet af 6-% Merino, 20% Alpaca og 20% Silke. Det er bare saa laekkert og jeg glaeder mig virkelig til at finde paa noget at lave af det.

I dag har virkelig staaet i garnets tegn. Jeg har siddet og makket med Ravelry, hvor jeg skulle have en masse garn ajourfoert, blandt andet dette laekre bundt, som jeg koebte da jeg var ovre hos Irene, for nyligt. Dette garn er ogsaa SydAmerikansk, det kommer nemlig fra Uruguay og hedder "Manos del Uruguay". Baade Mirasol og Manos er fra nogle spaendende projekter, der proever paa at give producenterne en ordentlig loen for et ordentligt produkt og et ordentligt produkt er det i hvert fald. Jeg er helt pjattet med begge dele.

Noget lidt mindre luksurioest er paa pindene lige nu, nemlig en troeje i 80% akryl og 20% uld. Det er noget garn jeg koebte som et eksperiment og til en hel troeje har jeg vel givet omkring 100 dkr, saa jeg overlever nok hvis det ikke bliver den fedeste troeje jeg nogensinde har ejet. Jeg skulle bare lige proeve noget. :)

Jeg kan aldrig noejes med at have gang i et projekt, saa jeg er ogsaa lige ved at haekle en halsfidus af Irenes design. Jeg er ikke sikker paa jeg har garn nok, men vi faar se, ellers maa jeg sende bud efter et bundt mere. Garnet er det samme som jeg haeklede vanter i og jeg synes det kunne vaere rart at have noget der matchede. Det kan aldrig vare inden det er tid at saette stegen i ovnen, men jeg skal lige naa et par raekker mere paa mit haekletoej inden jeg gaar i koekkenet.

5 kommentarer:

Conny sagde ...

Hvor Er det flot det garn og farverne de simpelthen så skønne.

Tina - omme i London sagde ...

Ja, man kunne fristes til at tro jeg kan lide lilla. :)

Anonym sagde ...

Det var dog en fantastisk sød lille solsikke til nødder. Sådan en kunne jeg godt ønske mig men med de flokke af fugle jeg har på kost ville den muligvis blive for hurtigt tømt. Hvordan får man nødderne ind?

Tina - omme i London sagde ...

Solsikken bestaar af to sider, der haenger sammen med haengsler og en lille laas for oven. Den er nem nok at fylde. Vi fik den i julegave af nogle soede boern vi kender. :)
For oevrigt fangede jeg Piphans (vores FEDE have egern!) haengende paa solsikken i morges. Den er bare saa graadig!

Rose Love sagde ...

Hei!
Så flott fuglemater.Hvor får man tak i en sådan?