26 februar 2009

Familiemiddag

Det lykkedes at samle hele flokken til aftensmaden i aften, saa vi improviserede lige lynhurtigt lidt stearinlyshygge; det faar altid en almindelig hverdagsaften til at foeles lidt mere eksklusiv. :) Det hjalp selvfoelgelig ogsaa at jeg havde en flaske rose cava paa koel, som kunne pifte endnu mere op paa aftenen.


Vi skaalede for "16 years of family dinners" (16 aar med familiemiddage) og snuppede ogsaa lige en lille skaal for min lille niece, som fylder 6 aar i dag og oensker sig et kaffestel. Uh, hvor jeg glaeder mig til at koebe det til hende. Det er lige saadan en gave jeg gerne vil give en lille pige til foedselsdagsgave. Jeg ved jeg selv ville vaere blevet ellevild! Jeg ved far ikke har noget imod at vaere pakaesel for den lille snut. :)


Omkring middagsbordet snakkede vi meget om nogle af problemerne ved stedfamilier. Lige nu er der en ung doende kvinde i pressen, som kommer til at efterlade to smaa drenge paa 4 og 5. Hun bor sammen med sin nye mand, som er stedfar til drengene. Vi snakkede om hvad der evt vil ske med boernene naar hun doer. Skal de blive hos deres stedfar eller skal de til deres rigtige far? Boernene var lige ved at gaa i bro, da det gik op for dem at vi to gamle tit har haft den debat, da de var smaa. Taenk sig hvis der var sket min elskede noget, jeg risikerede ikke bare at miste ham, men at moderen havde taget boernene ogsaa. STOENNI - det kan jeg slet ikke holde ud at taenke paa og det er helt sikkert det ogsaa satte nogle tanker i gang hos de unge mennesker og et stort lettelsens suk hos mig.

Hvor er vi bare utroligt priviligerede og joesses, hvor har vi det godt. Gid det var saa vel for alle de andre mystifistiske familier verden over.

Ingen kommentarer: