07 februar 2009

Taellerim

Paa engelsk har vi et taellerim, som spaar hvad der sker naar man ser en eller flere skader. I dag kiggede jeg ud i traaet for enden af naboens have og saa skulle jeg lige have styr paa hvor langt man rent faktisk kan taelle med det rim. Der er rigtig mange forskellige varianter af rimet, og saa er der dem der taeller krager, men denne her er den mest almindelige, som alle kender indst til nr. 4 og den taeller altsaa skader - de er ogsaa saa paene.

One for sorrow, two for joy;
Three for a girl, four for a boy;
Five for silver, six for gold;
Seven for a secret, never to be told;
Eight for a wish, nine for a kiss;
Ten for a bird that's best to miss.

2 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Hej Tina. Så fik jeg fundet din blog og læst nogle af dine gamle indlæg. Sikke et sødt rim. Hvor længe har du boet i London?
Mvh Malou

Tina - omme i London sagde ...

Hej Klidmoster (fedt navn) og velkommen til.
Jeg har boet i London i 20 og boede ogsaa i Skotland foer det. Jeg kom her oprindeligt i 1985 og har efterhaanden flere aar paa klokken her end i DK, hvor jeg dog har min barnelaerdom fra. :)