26 februar 2009

Dagens lunchtime vandring

Min kollega skulle et smut til Hatton Garden i dag og jeg havde lovet ham at jeg ville gaa med ham. Han havde koebt et armbaand til sin kaereste i sidste uge, siden hun havde tabt en hun var rigtig glad for. Den han koebte til hende var aabenbart ikke god nok, saa den skulle tilbage til forretningen igen.

Vi gik fra kontoret og op gennem Chiswell Street til Whitecross Street, hvor der er et lille gademarket. Jeg kunne have faaet meget tid til at gaa med at tage billeder der, men min kollega har langt mere travlt end mig, saa jeg fik allernaadigst tid til at tage et enkelt overbliksbillede!
:( Oh well, jeg gaar der om igen en anden dag.

Da vi naaede til krydset hvor Old Street bliver til Clerkenwell Street fik jeg oeje paa denne cykel. Jeg naaede lige at snuppe et billede. Jeg ville rigtig gerne have studeret den naermere, da jeg er ret overbevist om at den garanteret er stillet der af en eller anden kunstner, som vil fortaelle et eller andet. Oh well, jeg maa se om jeg fanger den en anden dag, for min kollega havde jo travlt - i hvert fald indtil vi naaede til juvelleren, hvor han bare tog en eeeevighed. Det var ikke godt at lide saadan af ubeslutsomhed. :) Han kunne intet finde, som kunne tilfredsstille fruen og fik i stedet en tilgodeseddel. Forretningen lukker snart... Ikke et heldigt koeb.

Hatton Garden er et underligt sted. Gaden er hjem til mange af London's juvellerere og STEDET hvor man koeber forlovelsesringe og alligevel er det jordens mest doedkedelige gade, som bare ser ud af ingenting og ligger et maerkeligt sted. Der er gaaet helt vildt inflation i forlovelsesringe og diamanterne bliver bare stoerre og stoerre, mens folks personlige gaeld gaar op og op. Populaert siges det at en forlovelsesring skal koste manden mellem to og fire maanedsloenne, for at vise kvinden at han virkelig elsker hende...
Vi hastede tilbage til kontoret. Min kollega er godt 20 cm hoejere end mig og han gaar godt nok raskt! Jeg er ikke selv nogen dvaerg og folk paastaar jeg gaar staerkt, men det her var naesten jogging. Pust, stoen!

Ingen kommentarer: