25 februar 2009

Jeg skal bare liiige

Jeg skulle lige et smut omkring Oxford Street paa vejen hjem fra arbejde, saa jeg ringede til min elskede og sagde at jeg var gaaet fra kontoret, men bare lige skulle naa i to butikker og saa kom jeg hjem.

Der var ogsaa andre der havde faaet den gode ide og Oxford Street var fuld af folk, til trods for det er om torsdagen der er sent aabent.


Jeg skulle et smut i John Lewis, hvor der er en kaempe garnforretning. Ja, jeg har saadan set garn nok, men ikke lige det jeg skal bruge til at goere babytaeppet jeg har gang i faerdig.


John Lewis er en af mine yndlings department stores. De har saadan ca. alt og saa er det altid noget ordentligt kram man kan koebe derinde til en forholdsvis paen penge. Jeg lod paaskepynten staa, men helt aerligt, de hoens er sgi da sjove!


Der var et ocean af forskelligt paaskeslik og faktisk synes jeg det meste er langt bedre end at koebe et stort paaskeaeg. Naah ja, jeg er ogsaa en lille bitte forelsket i indpakningen. Nhoej, hvor har marketing folk bare ikke levet forgaeves!


Garnafdelingen i forretningen er enorm og har bare naesten alt - isaer alle de laekre garnmaerker i alle mulige forskellige materialer. Jeg skulle bare have et par bundter bomuld i en farve jeg allerede havde bestemt, men derfor kunne jeg da sagtens faa lang tid til at gaa med at maerke og snuse og kigge. Jeg havde alle sanserne med.


Der var en lille stand med noget helt vildt oekologisk naturgarn i bomuld. Det var virkelig laekkert, men det var bestemt heller ikke gratis! Jeg koebte det ikke, jeg havde faaet det bomuld jeg skulle bruge og skulle videre i teksten, for der var jo to butikker jeg skulle besoege.


Jeg skulle ogsaa bare liiiiiige et smut i Liberty's ogsaa inden jeg kunne tage hjem. Jeg havde hoert fra en af personalet i John Lewis at de havde det jeg ledte efter. Jeg kan ikke lige roebe her hvad det var, da modtageren laeser med og det skal vaere en overraskelse... :) Garnafdelingen er blevet flyttet i butikken og jeg er ikke helt tilfreds med hvor de har flyttet den hen! Monstro man skulle lave en sit down strejke i protest? Man kunne da altid tage ens strikketoej med!
Jeg gik ned gennem Kingly Court paa vejen til Charing Cross station. Der er blevet lavet meget om og omraadet er simpelthen blevet saa fedt! Der skulle ligge en garnforretning derinde, men jeg styrede mig og skyndte mig at ringe hjem i stedet, for lige at sige at jeg nu var paa vej. "Det tog lidt laengere end planlagt", sagde jeg til min elskede og fortsatte "jeg havde regnet med jeg bare lige kunne rende ind og snuppe det jeg skulle have, men saadan gik det ikke". "I wasn't expecting you to, 'cause that's just not min kone!" grinede han og saa vidste jeg endnu engang at han kender mig bedre end jeg goer!

Jeg var lige ved at gaa i bro, da jeg kom ned til the Regent Palace Hotel, som vidst ikke har mange boende for tiden. Det hotel var bare det mest geniale i London, men traengte godt nok til en kraftig overhaling. Det ligger lige midt i Piccadilly Circus og jeg er overrasket over det overlevede i gammel stil saa laenge.

Ved St Martin-in-the-field ved Trafalgar Square drejede jeg til venstre for at gaa om til stationen. Jeg skulle bare liiige have et enkelt billede mere (af kirken) inden jeg begav mig hjem. Jeg kunne ikke rigtig finde den rigtige vinkel og busser og taxaer blev ved med at komme i vejen, saa jeg gik over paa et andet hjoerne for at tage billedet.

Ok, der blev jeg noedt til lige at holde mig selv i skindet. Hele the National Gallery er bare smurt ind i Picasso billeder, som er projekteret paa facaden. Jeg er helt vild med Picasso, saa det skal vi lige have set naermere paa en af dagene. :)
Jeg turde naesten ikke kigge paa klokken da jeg kom hjem, for jeg vidste med sikkerhed at tiden var loebet fra mig - igen! Det er godt jeg har en taalmodig mand, men han har selvfoelgelig ogsaa kendt mig laenge og der var ingen der tvang ham ret meget til at gifte sig med mig. :)

11 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Tak for turen Tina, du er bare fantastisk til at vise rundt, igen en oplevelse!
Knus fra
Vibeke

Malou Klidmoster sagde ...

Åh, Tina. Nu sidder jeg her og mindes mine mange timer på the National Gallery. Måske skulle jeg snart et smut til London igen. Det er dejligt at se dine billeder, det er næsten som at være der selv :-)
Glad hilsen
Malou

Anonym sagde ...

Uh, det var da dérinde vi to var, da jeg var i London. Der var nemlig bare superfedt !!!
Ku godt bruge en påskeshopper nu :-)

Anonym sagde ...

Wauu! Jeg kunne godt gå shop-amok i den garnforretning. Det er en vildt sød børneting, som ligger dér på bordet, med striber og alting. Jeg eeelsker striber ;-)

Marianne sagde ...

Jeg nyder dine billeder fra byen. Det puster gamle minder frem.

Jeg smiler af din mand, som kender dig så godt :0)

Tina - omme i London sagde ...

Vibeke - selv tak.

Malou - the National Gallery er saadan et dejligt galleri og saa er det gratis!

Therese - du giver lige lyd, ikke?

Anita - man skal virkelig have enten selvbeherskelsen eller den helt store pengepung med!

Marianne - tak og ja, han har luret mig. :)

Anonym sagde ...

HOST-HOST! Her i huset har den slags også med at gribe om sig. Jeg bliver forsigtigt spurgt: When do ya think you'll be back? Og svaret lyder hver gang, When I'm done. Han klager aldrig, det er jeg glad for, for ellers ville husholdningen være een stor klage!

Tina - omme i London sagde ...

He he - der skal en taalmodig mand til!

Anonym sagde ...

Du kan da i den grad få min slumrende Londonlængsel til at blusse helt op ;-) Oxford Street og alting - suk! Regent Palace, har jeg boet på rigtig mange gange, og det fungerede altså rigtig fint. Trist de har lukket det. Hvad skal der være nu - ved du det? London bliver ikke det samme uden for mig.

Tina - omme i London sagde ...

Deborah - hotellet tilhoerer staten, og bliver fuldstaendig renoveret. Der skal vaere alt fra lejligheder til kontorer, forretninger og et museum af en slags. Det kunne ikke betale sig at restaurere det som hotel. Det ville vaere alt for dyrt. Aergerligt, men minderne kan man jo gemme for evigt. :)

Marianne sagde ...

Åh så dejlig en tur og tak fordi du tog mig med :-) Og nu ved man da hvor man skal kigge efter garn....