21 februar 2009

Havesafari

Jeg vaagnede tidligt i morges, af ukendte aarsager, og skyndte mig at staa op og nyde den stille morgen helt alene med migselv. Solen skinner, saa det er en fryd, saa jeg skyndte mig ud for at udforske haven - og jeg blev ikke skuffet.

I forgaars lagde jeg maerke til at de foerste paaskeliljer endelig har aabnet sig. De her staar i en lille kurv uden for fordoeren og jeg har en masse forskellige loeg i kurven, som kommer frem i loebet af foraaret. Jeg elsker saadan nogle forundringskurve, som byder paa nyt engang imellem.

I den samme kurv staar den lille primula jeg fik oeje paa for kort tid siden og som jeg helt havde glemt eksisterede.
Jeg fik kurven forrige December og der staar stadig en lille nisse og smiler til verden. Han bor i kurven hele aaret rundt og kan lige skimtes i baggrunden.

Jeg hoerte en maerkelig fuglesang, men kunne ikke identificere fuglen, da den sad aller hoejest oppe i et trae, som paa lige det her billede, ser ud som om gror op af vores skorsten. Jeg gade vide hvad det var for en?

Krokusserne staar temmelig tilfaeldigt i haven. Jeg tror maaske det er Piphans og co der har "plantet" dem, for de er naeppe blevet sat midt i plaenen med vilje.

Jeg kan godt lide at de bare staar tilfaeldige steder, for det er saa hyggeligt pludselig at faa oeje paa en ny farve i plaenen.


Og saa var der lige det der med at vi ikke har god jord til vintergaekker... Naeste aar skal jeg vidst HELE haven rundt inden jeg udtaler mig om saadan noget - VI HAR OCEANER af vintergaekker nede bagerst i haven. Jeg maa have set dem foer, med mindre der er nogen der holder mig for nar! Hvornaar mon man sender gaekkebreve? Jeg har da en rimelig chance for at faa tonsevis af paaskeaeg i aar, hvis man skal doemme efter maengden af vintergaekker til at saette i dem. :)

4 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Tak for din rundvisning i haven, det er jo til at blive i godt humør af, - den kurv, virker interessant, sådan tror jeg, at jeg skal have fikset.
Mvh. Vibeke

Anonym sagde ...

Har du sånt nå? Jeg mener vår? Åh heldige du!

Her laver snøen ned, det har den gjort i hele dag.

Ønsker deg en god helg i herlige London :)

Conny sagde ...

Lige nu drysser det ned med store kolde, våde, snefnug her i Viborg. Så går jeg ind på blog og kommer på en dejlig havevandring, med en masse forårs blomster,hvor er det dog smuk
Kan du ha en rigtig god weekend

Tina - omme i London sagde ...

Vibeke - jeg har utroligt mange loeg i haven. De skal ikke passes, giver nogle smukke blomster og saa overrasker de aar efter aar.

Mette - vi fik sne for nogle uger siden, som laa i naesten en uge, men det er hoejst usaedvanligt. Normalt har vi kun frost om natten, saa vaaren kommer tidligt. God weekend til dig ogsaa i det smukke og sneklaedte Norge.

Conny - som du nok har regnet ud, saa ville jeg vaere lige saa glad for sneen som jeg er for foraarsvejret, men jeg er glad for du noed havevandringen. :)