07 februar 2009

Loerdagssyslerier

I aftes blev jeg faerdig med endnu et par vanter, denne gang til min soede nevoe som for nyligt mistede naesten alt, da min brors hjem braendte. Jeg faar ham paa besoeg om et par uger og saa ville jeg vaere sikker paa jeg havde noget hjemmelavet parat til ham. Nu haaber jeg godt nok vanterne passer, for de er jo lidt personlige...

Jeg kunne ikke dy mig for at fotografere dem ude i sneen, som stadig daekker plaenen.

Jeg kan se vi har haft raevene paa besoeg i denne ende af haven, de plejer ellers at blive i den anden ende, som de helt klart mener er deres - ikke vores!

Det er ret koldt ude i dag, saa det bliver ikke i dag sneen smelter og efter sigende skal det kolde vejr fortsaette weekenden ud og saa skulle der komme sne igen. Barometeret staar paa 990, saa det kan godt vaere der er noget om snakken.

Indendoere spirer foraaret fortsat frem. Jeg har en potte med gerbera, som laenge har staaet med nogle kedelige blade, men nu kan jeg ser der baade er nye blade og et par blomster paa vej frem. Dejligt med lidt farve i vindueskarmen.

I stuen staar der en dusk duftende tulipaner og lyser som en lille sol. Jeg troede jeg havde grebet to ens bundter, men da de sprang ud viste det ene bundt sig at vaere pink, mens det andet er orange. Oh well, blomster maa godt clashe - i hvert fald inden for den samme art.
Nu vil jeg gaa op og hjaelpe min mand med at saette noget loft op i det nye loft (hmmm... det lyder lidt maerkeligt, men det er det vi laver) saa jeg kan faa julepynten sat vaek!




6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser nu hyggeligt ud med al den sne, Tina - hørte godt i tv forleden, at I fik et ordentligt læs. Tulipanerne sneg sig også ned i min indkøbskurv i dag ... når nu haven ikke kan byde på nogle endnu ;-).
God arbejdslyst - og fortsat god weekend!

Tina - omme i London sagde ...

Tak og i lige maade.

Anonym sagde ...

Nogen: glæder sig meget til en London tur.

Tina - omme i London sagde ...

Nogen glaeder sig MEGET til de kommer. Jeg traenger til at give den knaegt et ordentligt knus - ja, og far naturligvis. :)

Marianne sagde ...

De vanter er virkelig flotte! Jeg håber, han bliver glad for dem.

Jeg er så misundelig på alt det sne, I har fået, men her i går fik jeg mit. Lidt, men jeg er tilfreds, for jeg tror, der kommer mere :-)

Tina - omme i London sagde ...

Marianne, mon ikke - I plejer da altid at faa et laes paa et eller andet tidspunkt.
Oh, og tak for roserne. :)