21 februar 2009

Loerdag - lilla

Dagens farve er lilla og det skulle ikke vaere svaert at finde noget der er lilla paa min matrikel, da ca halvdelen af mit toej ligger i den ende af farveskalaen. Ja, jeg kunne faktisk bare have indsat et selvportraet i dag, saa var den i hus. Det ville jeg dog ikke, for jeg skulle jo noedigt skraemme folk vaek!

Jeg gik i haven, for at se om ikke jeg havde nogle lilla krokus og fandt bare denne lille naesten lilla (laes: BLAA!) blomst i vintergroenten. Jeg gik videre!

Clematissen er bare en toer pind lige nu og til trods for maerkaten er lilla, saa skulle blomsten altsaa blive blaa! Ok, lidt soegt, men der er da noget lilla paa billedet, men jeg satte hjernen i omdrejninger igen!

Jeg kom i tanker om at jeg naesten slet ikke har faaet fortalt om mine nye haekleevner... saa jeg ville lige snuppe et par billeder af den fede halsting jeg haeklede efter Irenes opskrift. Den blev ikke helt saa stor som den skulle have vaeret, men jeg havde ikke mere garn, saa den blev som den blev og jeg er godt tilfreds med den, for den er baade hjemmelavet, varm OG paen, hvis jeg skal sige det selv.
Jeg fik oeje paa lyngen i baggrunden, som da ogsaa var lilla, saa jeg flyttede mit haekletoej derover og knipsede videre. Det er faktisk ikke specielt let at tage billeder af saadan en halsfidus, for den er i virkeligheden nemmest at se, naar den sidder paa en person, men mine arme var simpelthen ikke lange nok til at tage et billede af mig selv med den paa! Jeg blev enig med mig selv om at jeg havde fundet lilla nok, saa jeg samlede mine ting sammen, for at gaa ind igen - og hvad fandt jeg?

Lige midt i graesplaenen staar den smukkeste lille LILLA krokus, som fluks blev pakket ind i uld og fotograferet til den store guldmedalje. Fedt, det lilla billede var i hus!
Du kan finde mange flere deltagere i farvelegen lige her.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Herleg lilla innslag:0)
Det nederste bildet vart råbra!!

Tina - omme i London sagde ...

Tak tak - og velkommen hid. :)