23 juni 2009

Tilbage til virkeligheden

Saa fik vores danske sommerferie for i aar en ende. Normalt tager vi mindst en uge i Danmark i loebet af sommeren, men i aar har vi andre planer saa det bliver ikke. Aergerligt, for jeg elsker vores danske ferie med foedderne i vandet og sol paa naesen, men det bliver vel sommer igen til naeste aar og planerne for i aar er nu heller ikke saa ringe - overhovedet!

Hver evig eneste gang vi er i DK, uanset vejr, hvor og hvorfor, snakker min elskede om hvor gerne han vil bo der. Gang paa gang har han faaet at vide at det ikke altid er sommerferie i DK og at han skal tage de rosenroede linser ud af brillerne, men den undskyldning kan vi ikke bruge laengere, for han har trods alt kommet der meget, i alle dele af landet og i mange forskellige private hjem - i knap 17 aar!

Ogsaa denne gang kiggede han paa huse og proevede paa at lokke mig med til at bo i DK. Husene er saa fantastisk billige (for os, fordi vi sammenligner med London), taenk sig man kan bo inde midt i Koebenhavn i en stor laekker lejlighed, fem minutter fra Raadhuspladsen for 2,000,000 dkr! Joesses, det ville den tilsvarende ogsaa koste i London, bare i PUND! Kigger man i Graasten, kan man finde et fint hus med en paen stor have til en million, ja, de kan da ogsaa findes billigere, men dem jeg saa og kunne lide var omkring en million. Soenderjylland er saa fantastisk smukt et sted, faktisk et af de smukkeste steder i DK, synes vi - og saa er der oven i koebet utroligt interressant. Nu kigger min elskede paa Flensborg, for der ved han jeg synes er dejligt - og det lugter da lidt af Danmark. :)


Midlertidigt er vi vendt tilbage til virkeligheden, hvor Starbucks holder mig vaagen og oppe paa dupperne, for det blev altsaa noget sent inden vi naaede til Sarf London i aftes, til trods for vi var en halv time tidligt paa den. Hurra for Ryanair. :)

7 kommentarer:

Marianne sagde ...

KØBENHAVN - bare kom :-) - sådan din elskede har det med bolig i Danmark sådan har jeg det med Italien. Gad vide om man nogensinde bliver glad for det man har :-)

Anonym sagde ...

Hahaha - hvor er det skønt at man kan sidde på internettet og dagdrømme om alle de steder man gerne ville bo. Nogen gange synes jeg også at det er en fantastik måde at bruge et par timer på!

Unknown sagde ...

Suk, og jeg sidder her og taenker at jeg ALDRIG faar raad til at bo i Danmark fordi det er saa dyrt i forhold til hvor jeg bor nu:) Min bror har givet mere for sin lille lejlighed end jeg har givet for mit kaempe store hus.
Men jeg husker ogsaa godt hvor forfaerdelig dyr London er.

Annette i Barcelona sagde ...

...Så skulle du bare se priser på lejligheder i Barcelona. Det er helt sindsygt hvad en 3 værelses kan koste... og ikke mindst hvad sælger herud over ofte forlanger under bordet...

Boligmarkedet her stinker. Det er dyrt og korrupt. Men så er det godt man kan leje...

Anonym sagde ...

I see you left from Southern Jultnad yesterday evening on a RyanAir flight (I think?) Was it from Billund??? If so we were on the same flight!

Ellen sagde ...

Min søde svigersøn har det lidt på samme måde som din mand, men han har jo også ferie, hver gang han er i DK :-)
Når han sukker over vores 'lave' huspriser, må vi huske ham på, at han her i landet på ingen måde kan opretholde den løn, han har i London. T

Da han for et par år siden spurgte mig, om ikke jeg havde lyst til at flytte over i nærheden af dem i Wiltshire, sagde jeg - sådan bare lidt for sjov -
at man jo ikke kan få nogen huse der for de omkring 200000 pund, som jeg ville have råd til at give for et. "Oh yes, you can. Absolutely. But you wouldn't want to live in it!"

Tina - omme i London sagde ...

Marianne - han har droemt om at bo i DK lige siden han kom der foerst, men jeg tvivler paa han faar sin droem opfyldt, den stakkels! :)

Jens - det kan jeg faa meget lang tid til at gaa med.

Kat - det kan jeg godt forstaa. Det er altsaa ogsaa helt vildt for en forskel fra her til der!

Annette - jeg kan se Barcelona er ret godt med paa den front, men jeg begriber ikke hvordan det saa kan vaere saa billigt at leje der? Jeg tager mine sammenligninger her fra: http://www.globalpropertyguide.com/investment-analysis/Most-expensive-cities-in-2008

Annuca - no, we took the evening flight from Aarhus, but we may well have been on the same flight, as it is sheer chance which airport we pick.

Ellen - saa vidt jeg kan se ligger en gennemsnits nettoloen i DK og London paa ca det samme, men man forventer her at minimum halvdelen af ens loen gaar paa huslaanet. I det meste af England koster et gennemsnitshus 8 gange en gennemsnitsloen - og det er kun meningen man skulle kunne laane 3 gange ens loen! Vores oekonomi er helt hen i vejret. Det er ok for folk med penge nok, men for folk paa en gennemsnitsindkomst er det sgutte nogen spoeg.