27 juni 2009

30 graders solskin

Paa vejen hjem fra poelen i formiddags smuttede jeg lige ind for at koebe lidt broed og andre fornoedenheder og saa fik jeg oeje paa en pose aerter – altsaa dem med skallen paa. Det er godt nok baade aar og dage siden jeg har faaet saadan nogen, saa jeg koebte fluks en pose med hjem til frokosten.

P1290740

“Du spiser dem da ikke bare saadan, goer du?” spurgte min elskede og jo, det maatte jeg sande, de skulle bare pilles ud af baelgen og saa ned i skrutten. SLURP, hvor var de gode. De fleste var lige den gode store stoerrelse uden at vaere melede.

P1290741

Da jeg havde konsumeret en halv posefuld blev resten taget fra mig. Min elskede mente jeg ville blive lidt for spaendende at sidde i bil sammen med, hvis jeg gnuflede flere i mig. Oh well, saa har jeg da nogen til i morgen!

P1290743 
Pakkeposten havde vaeret her, da jeg kom hjem og Amazon havde levet op til deres lovede leveringstid. Et styks kort over Jamaica og en “The Rough Guide to Jamaica”, som nu skal naerlaeses inden aarets sommerferie. Vi holder naesten altid sommerferie paa en oe, normalt er det min foedeoe, men denne gang er det min elskedes foedeoes tur til at se os.

P1290749
Mens min elskede genfandt sit land blandt siderne, satte jeg mig i solen og gav mig til at fundere over et par af livets store spoergsmaal: Pink Grapefruit, Tutti Frutti eller Passion Pink paa taeerne? Jeg endte med Pink Grapefruit og er nu klar til at vise mine foedder frem igen.

P1290750

Vi skal lige et smut til Kent, for at studere familietraeet lidt og faa lidt indspark til Jamaicaturen. Mere om den senere. Det bliver en “journey of a lifetime”, som vi har set frem til i mange aar og nu skal det vaere. Foerste etape af planlaegningen er hermed skudt igang.

 

Technorati Tags: ,,,,

5 kommentarer:

Lene sagde ...

og det er herligt med læsestof og gode råd, så begynder forventningens glæde at boble :-)

Sole sagde ...

Åh, hvor spændende, og ekstra godt når der er en speciel connection. Planlægningsfasen er ofte næsten lige så god som selve rejsen, eller ihvertfald en vigtig del af det. Selvom jeg nu godt nok er én af dem, der godt kan finde på at smutte afsted med få dages varsel, også længere rejser.

I øvrigt ser jeres stole lækre ud, er det Adirondack? Jeg tror, det er præcis den model, min kæreste har ledt højt og lavt efter i et stykke tid. Der findes oceaner af steder på nettet med beskrivelser og tegninger til "gør-det-selv" folket, men lige denne model har han endnu ikke fundet.

God fornøjelse med læsningen og så med sommerfine negle, det venter mig i morgen - meget mørkrød har jeg allerede besluttet :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - min elskede har glaedet sig lige siden den dag billetten var bestilt. Ja, jeg glaeder mig naturligvis ogsaa, men det er grangiveligt lidt noget andet for ham.

Sole - det er fantastisk spaendende og jeg glaeder mig til at blogge fra Ja!
Mht stolen, saa aner jeg ikke om den har et navn. Det er bare en "flat pack" fra det lokale havecenter. Sorry, det var vidst ikke til stor hjaelp!

Sole sagde ...

Well, hvis det "bare" er en flat-pack fra det lokale havecenter, ja, så ser den ihvertfald umådeligt godt ud ;-)) Og så er det jo i øvrigt ligegyldigt om der er et navn forbundet med det!! Nu viser jeg ham ihvertfald dit billede, og så må jeg jo se, om det er den "model", han har ledt efter :-)

Uhh, hvor lyder det spændende med Jamaica, kan næsten forstå, at der ikke har været nogen væsentlig kontakt mellem Ja og UK, så det kan da kun blive rigtigt spændende!!!!

Tina - omme i London sagde ...

Sole - havecenteret er www.homebase.co.uk, just in case. Mht Ja, saa kommer der flere detaljer over de naeste par uger. :)