07 juni 2009

Red sky at night…

Vi var blevet lovet noget rigtig traels vejr i denne weekend, men det generede mig ikke, da jeg havde en del jeg skulle have ordnet indendoere. Hele huset traengte til en ordentlig omgang og saadan noget faar jeg bare ikke gjort, naar solen skinner, for saa skal jeg bare ud!

P1290054
Eftermiddagen i dag boed paa et lille foedselsdagsselskab, som jeg var rimelig sikker paa skulle vaere et grill party. Det var arrangeret for en maaned siden og jeg spekulerede noget over om det ville blive aflyst, paa grund af vejret. Det blev det ikke – for vejret var fantastisk. Det var ikke helt vildt varmt, men solen skinnede og grillen koerte hele eftermiddagen. Haven er sydoestvendt, og da solen var forsvundet blev vi noedt til at rykke indendoere, for i skyggen var det ikke vildt varmt.

P1290057 
Vi koerte hjem ca en time senere – i sjaskendes regnvejr! Det er det jeg kalder held, men lidt heldig skal man jo ogsaa vaere engang i mellem. :)

P1290059Regnen stod ned i laarfede straaler og afloebet fra tagrenden kunne over hele hovedet ikke foelge med! Det var liiidt surt at skulle ordne i oes poes regnvejr, men heldigvis hjalp det ret hurtigt. Pyha!

P1290061

Regnen bragte andre ting med sig – nemlig den smukkeste roede himmel. Farverne var fantastiske og nu haaber vi bare paa at ordsproget “red sky at night, shepherd’s delight” holder stik. En roed himmel om aftenen skulle bringe noget flot klart vejr den naeste dag.

P1290063

Jeg har lige tjekket barometeret og efter som jeg tjekkede det i gaar ved jeg med sikkerhed at det er steget med et par streger, men ehmmm… jeg har ogsaa tjekket vejrudsigten og den ser helt aerligt ikke for lovende ud!

P1290062

9 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, sikke en himmel. Det ligner akvareller :-)

Irene sagde ...

WOW! Og så er det vindue altså genialt!!!

Lene sagde ...

smuk smuk himmel, og så må regnen godt indfinde sig hurtigt her og så forsvinde igen :-) Jeg har bestilt sol til weekenden :-)

Fru Green sagde ...

Sikke en himmel.

Unknown sagde ...

Hvilke farver :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hvor var det da heldigt at i nåede at grille inden at det blev dårligt vejr.
Hvor er himlen dog smuk :)
Knus

Conny sagde ...

I var godt nok heldig med grill party,hvor er himmelen smuk

Anne Moloney sagde ...

WOW!! Flotte billeder!

Tina - omme i London sagde ...

Tak tak - Billederne er helt og holdent "Dogme", det var altsaa helt faenemonalt. Jeg troede naermest ikke min egne oejne!