25 juni 2009

Dagens street piano!

Jep - du laeste rigtigt, det klaver jeg havde fornoejelsen af den anden aften er en del af en "art installation" af kunstneren Luke Jerram. Der staar 30 klaverer rundt omkring i London og halvdelen af dem staar i the City, saa mon ikke jeg faar en del at se.

Denne her staar foran the Bank of England, men der var ingen der gav et nummer i morges og efter som jeg kun kan mestre "Frikadellens flugt over plankevaerket", eller det vil sige, det kunne jeg da engang, men ehmmm... saa lod jeg altsaa vaere og noed i stedet det hyggelige syn.

Borgmesteren stoetter op om projektet og har stor tillid til at folk respekterer kunsten og ikke stjaeler hverken musikken, stolene eller klavererne! Det bliver spaendende at se hvordan det udvikler sig.

2 kommentarer:

Bente sagde ...

Nej, hvor skægt :-). Jeg var lige ved at sende et link til streetpianos.com til manden, for han skal til London med sin datter i sommerferien - men så opdagede jeg, at de kun står i the streets of London indtil 13. juli. Og de ankommer altså først en lille uge senere ;-).

P.S. Hvor er det i øvrigt sympatisk, at klavererne bliver givet til skoler m.fl. når 'udstillingen' er forbi!

Tina - omme i London sagde ...

Bente - jeg er helt vild med det her koncept. Det er aergerligt at din mand ikke naar at opleve det, men saa naar de saa meget andet. :)
De kan evt kigge paa: http://www.timeout.com/london/ for at finde ud af hvad der sker i London. :)