14 juni 2009

En helt perfekt foedselsdag

Jeg var tidligt oppe i dag, for der var en del der skulle goeres inden huset blev fyldt med folk. Jeg foreslog til David for omkring 6 uger siden at vi skulle holde en lille foedseldagsfest for ham og den var han helt med paa.

P1290235
Mens min elskede koerte ned for at hente foedselaren skyndte jeg mig at faa pakket hans gaver ind, faa skrevet paa et foedselsdagskort og faa fordoeren pyntet, saa ingen kunne vaere i tvivl om at det var her der var fest.

P1290297
Jeg havde marineret noget kylling i aftes og havde nogle pakker poelser i koeleskabet i tilfaelde af vi skulle grille. Da min elskede kom tilbage med David foreslog jeg at de taendte for grillen, men jeg blev snart klogere, for David paastod han allerede havde grillet i loebet af ugen og han havde bestemt ikke lyst til grillmad. “I think you should cook it in the oven Tina” loed der, og saa kom koedet i ovnen, mens jeg fik lavet kartoffelsalat, almindelig groen salat, fik kogt noget ris, roert en kold sovs og min elskede fik lavet en omgang coleslaw.

P1290242

Jeg naaede at faa al maden faerdig inden hele familien begyndte at stromme til. Vi er ikke saa flinke til at faa familien samlet tit, men naar endelig vi goer saa tror jeg naboerne tror vi er dobbelt saa mange som vi i virkeligheden er, for vi snakker alle som et vandfald og helst allesammmen paa samme tid.

P1290257

Hele familien (undtagen David, viste det sig) er vilde med vandmelon og det er sgi da en taknemmelig dessert at servere. Der skal bare en god stor kniv til og saa er den klar. Jeg elsker simpelthen vandmelon, saa det gjorde slet ingenting at en af mine svigerinder kom med en stor halv oven i den hele vi allerede havde koebt. Med det kvantum vi indtog tror jeg der bliver koe udenfor toilettet i nat!

P1290260

David var knapt naaet inden for doeren i dag inden han fortalte mig at tre af personalet hvor han bor havde bedt ham om at tage dem et stykke foedselsdagskage med hjem. Det var sgi da godt nok heldigt jeg havde faaet bagt en kage, for den jeg havde kigget paa at koebe var hverken helt eller halvt stor nok til alle os plus tre andre.

Da nogen kom for at faa endnu et stykke kage kiggede David meget alvorligt paa mig og mindede mig om at jeg havde lovet at han kunne faa kage med hjem. Han mente vidst der blev taget lige rigeligt godt for, saa vi blev enige om at pakke resten ned, saa han kunne faa den med hjem.

P1290276

Da vi naaede til enden af dagen var vi alle soltoerrede, maaette og tilfredse. Vi havde raahygget hele dagen og isaer David var glad og tilfreds. Han havde faaet alt det han kunne spise, vi havde sunget foedseldagssang og spist kage og han havde faaet en masse pakker, som han dog naegtede at aabne indtil han kom hjem, men som jeg ved indeholdt en masse skoenne ting som han sagtens kan bruge. Jeg havde nemlig bestyret oenskesedlen og lidt snu har man jo lov at vaere. Der er jo ingen grund til vi alle koeber det samme.

Stoenni, hvor er jeg bare smadret, men hvor er det bare fedt at fejre en der virkelig saetter pris paa det og det goer han, den David – paa helt sin egen maade.

Technorati Tags: ,,,

7 kommentarer:

Irene sagde ...

Årh, og de er der jo allesammen, alle de dejlige mennesker! Tina, du er en skat og David sætter helt bestemt pris på det, på helt sin egen måde og det vil hverken du eller din elskede nogensinde være i tvivl om!!!

Tina - omme i London sagde ...

Irene - det goer han helt sikkert og det goer resten af familien ogsaa, inclusiv os. :)

FUUR sagde ...

Jeg kom til at længes efter dem/jer
allesammen.En perfekt fødselsdag.
Godt David har jer, måske også godt, i har ham!
Vi ved jo efterhånden lidt om, hvad vi snakker om.

Lene sagde ...

Og din mor satte vist lige fingeren på det vigtige, godt David har jer og I ham, livet vokser når vi får lov til at give andre en gave, som ikke kan købes, nemlig kærlighed, omsorg og sammenhold :-)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg kan i hvert fald konstatere at man ikke bliver fattigere af at have en David i ens liv - tvaert imod!

Vi giver ham meget, men han giver os mindst lige saa meget igen. Bare at se hans tilfredse ansigt, da jeg placerede en taendt kage foran ham var hele besvaeret vaerd.

Anonym sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt og jeg bliver vist en lille smule misundelig. Det er efterhånden mange år siden at jeg har fejret min fødselsdag, men når jeg læser om jeres dag, så får jeg næsten lyst til at prøve det igen.

Men der er jo mange måneder til næste gang, så jeg når sikkert at komme til fornuft inden, haha!

Tina - omme i London sagde ...

Jens - jeg synes du skal proeve det og se hvordan det gaar. Om ikke andet saa er det da altid dejligt at have en undskyldning for at samle alle ens kaere. :)