16 juni 2009

En lille frisk morgenvandring

Ok, frisk er maaske lettere overdrevent, men i hvert fald havde jeg lejlighed til en lille morgenvandring i morges. Jeg havde et morgenmoede i Oat Lane klokken 8, saa jeg maatte ud af fjerene lidt tidligere end normalt.

Jeg tog turen op gennem Walbrook hvor en af mine yndlingsstatuer staar og hilser paa verden. I dag havde han faaet City AM, en gratis avis af de bedre, under armen og en City AM vogn ved siden. Smart marketing!

Jeg gik videre op gennem Cheapside forbi St Mary le Bow kirken, som er en af de mange kirker bygget af Sir Christopher Wren efter storbranden i London i 1666. Kirken har en stor betydning for Londons befolkning, som for at kunne kalde sig en "true Cockney" skal man vaere foedt inden for hoerevidde af "the Bow bells", klokkerne paa St Mary le Bow kirken.

Naar man naermer sig toppen af Cheapside kommer man til St Paul's Cathedral. Kirken blev renset og pudset for et par aar siden og staar nu stor og hvid mod den blaa himmel og det groenne loev paa traeerne. Jeg kunne sagtens have brugt lang tid der med et fotografiapparat, men det skulle ikke vaere i dag, for jeg skulle videre i teksten.

Jeg naaede dog lige at goere et hurtigt holdt i Noble Street, hvor en sektion af den gamle Romerske mur (London Wall) omkring the City of London stadig staar og bevidner Londons eksistens helt tilbage til aar 200. De byggede godt nok nogle solide mure den gang!

2 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Tak for morgenturen Tina!
Knus
Vibeke

Tina - omme i London sagde ...

Selv tak. :)