10 juni 2009

Aftenens invitation og lysekrone

I aftes havde vi inviteret os selv til folkemoede i Walthamstow Assembly Hall i Nordoest London. Moedet handlede om hvad der skal ske i London efter olympiaden i 2012. 

OestLondon nyder rigtig meget godt af olympiaden og de traenger godt nok ogsaa til det. Mange steder (de fleste) har ikke blevet renoveret siden 30erne, mens nogen ser ud som de gjorde i Victoriansk tid!

IMG_0655

Jeg tog toget til Walthamstow Central og gik op til Walthamstow Assembly Hall igennem et for mig forholdsvis ukendt omraade af London. Jeg har altid holdt mig vaek fra OestLondon, da der virkelig ikke er noget at komme efter.

IMG_0656

Det er ikke fordi gadebilledet ikke er spaendende, men det er saa forsoemt at alt det flotte og gamle nu bare traenger til at blive revet ned og noget nyt bygget. Olympiade omraadet straekker over hovedsageligt fem kommuner: Newham, Hackney, Waltham Forest, Tower Hamlets og Greenwich. Fem olympiade ringe - fem kommuner.

IMG_0658

En ting var jeg meget forundret over da jeg naaede frem og det var at jeg aldrig havde vaeret forbi Walthamstow Assembly Hall foer. Kommunekontoret og moedehallen ligger side om side og er simpelthen saa flotte at jeg bestemt ville huske hvis jeg havde set dem foer!

IMG_0660

Desvaerre havde jeg ikke mit gode fotografiapparat med, saa jeg maatte noejes med billeder taget med mobilbilledferingsapparatet.  

IMG_0664

I aftenens anledning var der taendt for det store springvand foran bygningerne og der stod rigtig mange og kiggede paa, indtil vi blev sendt ind for at sidde ned, parat til moedet. 

IMG_0665

"I'm sure it said no 'no photography' in here" paastod min elskede, men det havde jeg ikke set og jeg saa da mange andre der ogsaa tog billeder, saa det tog jeg let og elegant. Loftet var rigtig flot og aftenens lysekrone bestod af et stort lysshow!

Der var syv personer paa panelet: Boris Johnson, Sebastian Coe, Margaret Ford, John Armitt, Tanni Grey-Thompson, Jules Pipe og sidst men ikke mindst Jenette Arnold, som gjorde et rigtig godt stykke arbejde som ordfoerer.

IMG_0666

Ok, det var lidt svaert at faa den gode Boris Johnson til bare tre minutters taletid... Han er simpelthen skide skaeg, men ogsaa ualmindeligt intelligent og en god taler, der formaar at faa folk til at doe af grin og alligevel foele de har faaet svar paa det de har bedt om.

IMG_0668

Tanni Grey-Thompson er en af mine yndlingsatleter. Hun har Spina Bifida og har siddet i koerestol siden hun var 6 aar gammel. Hun er gift og har en lille datter og saa er hun indehaver af 11 olympiske guldmedaljer, fire soelv og en enkelt bronze! Desuden har hun en jernvilje og en passion for sport som er sjaelden i folk der ikke ogsaa er fysisk handikappede. Er der noget at sige til hun var den paa podiet jeg aller helst ville have moedt personligt. :)

IMG_0669

Sebastian Coe var primus motor i at faa olympiaden til London, saa uanset om man ikke var fan af ham i et par smaa shorts (ahemmm...) for 25 aar siden, saa kunne man da lynhurtigt blive det nu. Han har gjort saa meget for London, at han kunne blive fremtidens Sir Christopher Wren. Sir Christopher Wren genopbyggede the City of London efter den store brand i 1666. Seb Coe ordner the East End, saa den kan foelge med efter 2012.

Laeg i oevrigt maerke til der er to forskellige tegnsprogstolke paa billederne. Jeg taenkte fluks paa Liselotte. Joesses, de arbejdede for foeden! Det gjorde rulletekstskribenten ogsaa, men han/hun lavede godt nok mange fejl! Altsaa, det skulle selvfoelgelig gaa tjept, men alligevel.

IMG_0670

Paa hjemturen koerte vi lige gennem alle de store byggepladser, hvor olympiadefeberen raser. Jeg har allerede advaret dem paa arbejde at jeg ikke har tid til at gaa paa arbejde mens der er olympiade - jeg skal sidde paa foerste raekke, hele tiden!

3 kommentarer:

Lene sagde ...

måske skulle vi reservere sommeren 2012 til olympiade i London :-)

Tina - omme i London sagde ...

Min er allerede reserveret - det har den vaeret lige siden den dag vi laerte at vi fik olympiaden til London. :)

FUUR. sagde ...

Mon vi lige kunne få tid at fejre, min fødselsdag?
Ja jeg spør" bare.