08 juni 2009

Er det en Banksy

Min kollega var saa stolt den anden aften, da han tog mig ned for at vise mig noget han havde fundet paa en mur. Han ved jeg er vil med graffiti i alle afskygninger og havde saadan glaedet sig til at vise sit fund frem.

IMG_0627

Det han ville vise mig var paa vores saedvanlige tur ned til stationen. Da vi naaede til enden af Birchin Lane stoppede han pludselig og pegede op. Lige umiddelbart er der ikke noget at laegge maerke til, men hvis man kigger godt efter, lige nedenunder hvor der foer har hunget et “Ward” skilt sidder der et par smaa fliser.

IMG_0628

Fliserne er sat sammen til en lille billedmosaik. Jeg har allermest lyst til at pille den af og tage den med hjem, men piller fingrene fra den, saa andre ogsaa kan have glaede af den. “Is that a Banksy” var der en mand der stoppede og spurgte, da jeg stod og tog billeder og jeg svarede at det troede jeg ikke, men det kan da godt vaere han er gaaet over til den form for billedkunst for en afveksling!

IMG_0631

Byen var lidt kaotisk til aften. Sommetider er the City saadan og andre gange er der saa stille og roligt at man helt kan glemme saa travlt et sted man er. Jeg gik lidt i mine egne tanker og var lige ved at blive hoevlet ned af en af de gammeldags Routemaster busser. Jeg slap med skraekken, men skal man koeres over, saa er det nu ingen spoeg, hvis det bliver af en fuld dobbeltdaekker!

IMG_0635
En ambulance kom styrtende rundt om hjoernet og tre politibiler hamrede afsted med fuld udrykning i modsat retning og saa gik jeg over broen, hvor der var nok saa fredeligt. Home sweet home!

2 kommentarer:

FUUR sagde ...

Man skal passe på man ikke bliver kørt over mus. Og så endda dagen før sin fødselsdag.

TILLYKKE.

Hvor er din himmel flot.
Månen sidder fed, gul og rund og kikker ind i stuen til mig.
Jeg sender den lige over Nordsøen til dig!!!

Tina - omme i London sagde ...

Tak Moar! Jeg kigger ud paa maanen i aften, hvis altsaa jeg kan se den for skyer! :)