17 juni 2009

Tidligt fri

I gaar var udstyret med nogle heftige deadlines og jeg havde faktisk regnet med at skulle "burn the midnight oil" og var helt parat til at overleve paa pizza og kaffe natten over. Saadan gik det ikke. Alt gik som smurt i olie og allerede omkring 19.30 var vi parate til at gaa hjem!

IMG_0760
Da jeg naaede til London Bridge ringede min elskede og sagde at han var paa vej op for at hente mig. FEDT! Vi blev enige om at jeg bare ville fortsaette ned til Tower Bridge og saa kunne vi moedes der, saa jeg smuttede ned fra broen og ned paa the Thames Path. Det er helt underligt at se op under broen, naar man er vandt til bare at trave oven paa den.

IMG_0763

The South Bank har forandret sig saa meget paa de seneste aar. Jeg elsker at gaa tur dernede og der summer bare med folk hele tiden. Der kommer flere og flere hyggelige sidde steder og nu ogsaa sjove springvand, som er alletiders for folk der gaar tur med hunden.

IMG_0774

Paa den anden side af floden ligger the Tower of London og ser lille ud. Det var et frygtindgydende stort og imponerende bygningsvaerk, da det blev bygget, men nu ser det saa lille bitte og nuttet ud. Som et lille Torneroseslot inde midt i byen.

IMG_0776

Over for the Tower of London ligger the London Assembly, som er Londons raadhus. Paa oeverste etage er der adgang til et skoent udsigtspunkt, hvor fra man kan se en stor del af London. Jeg elsker at raadhuset er aabent paa den maade. Det skal vaere "folkets hus".

IMG_0773

Themsen laa naesten blik og solen skinnede fra en naesten skyfri himmel. Jeg var bare en lille bitte smule aergerlig over jeg ikke havde mit gode fotografiapparat med, men maatte noejes med mobilbilledferingsapparatet. Alt taget i betragtning synes jeg faktisk billederne er blevet helt gode.

IMG_0787

Jeg havde meget lyst til at gaa ned gennem Shad Thames, hvor jeg ville oenske jeg kunne finde raad til at koebe en lejlighed med "havudsigt", men jeg styrede mig, for jeg havde jo en date med min elskede. Timingen var perfekt. Vi ankom begge til det aftalte punkt praecis paa samme tid. Man har vel gaaet en tur en gang eller to...

5 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er utroligt så godt din mobil fotograferer :-)

Du er en arbejdsbi, godt at du fik tid til at komme hjem en smut :-)

Conny sagde ...

Tak for en skøn tur Tina,dit rådhuser er meget flot.

Sylvia sagde ...

Hei Tina
takk for runturen rundt om i London. Jeg har New York enda på hjernen, så det var godt å se på noe nytt...............

Marianne sagde ...

Når jeg læser din blog så kan jeg se at jeg må hurtigt tilbage til London - for der er mange ting jeg endnu ikke har set og som jeg bare må se :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - jeg er en arbejdsbi, men heldigvis lykkes det mig at have et liv ogsaa og mange stjaalne smaa oejeblikke. :)

Conny - selv tak.

Sylvia - New York har jeg ikke besoegt endnu, men jeg vil rigtig gerne.

Marianne - kom endelig. :)