28 juni 2009

Kent i sommertoejet

Hold da helt ferie det har vaeret sommer i England i dag. Det er da helt fantastisk, men jeg synes sgi ogsaa vi fortjener en rigtig god sommer efter sidste aar og forrige aars mangel paa samme.

P1290757 
Vi skulle et smut til Kent i dag og vores rute gik gennem Biggin Hill. Der var naermest festival stemning i byen og da der pludselig kom en optankningsflyver (ja, det er det tekniske navn for saadan en flyver der tanker andre fly i luften…) med slangen fremme flyvende over vejen gik det op for os at der er Air Show i Biggin Hill i denne weekend. Nu ved vi hvad vi hoejst sandsynligt skal lave i morgen eftermiddag, naar David er her. Han er bidt af en gal flyver!

P1290760

Turen ud gennem Kent er saa utrolig smuk. Landskabet er meget kuperet og der er store aabne marker og skove mellem alle de koenne smaa byer. En dag i efteraaret tror jeg vil skal ud paa en laengere vandring derude, for der er saa mange steder at gaa tur. En af mine veninder holdt bryllup paa en flot gammel pub vi maa se at finde til den tid, saa vi kan holde en lille spisepause. :)

P1290769

Vi naaede frem med bare en halv times forsinkelse, til trods for the Air Show. Vi gik os en appetit til i haven. Joesses, hvor jeg glemmer fra gang til gang hvor stor min svigernindes have er. Der kan jeg godt se man har brug for en havetraktor til at klippe plaenen!

P1290776
Paa terrassen blev vi udstyret med et glas Pimms and lemonade og saa kunne vi gaa igang med at udredde grenene af familietraeet paa Jamaica. Jamaicanske familietraeer er et kapitel for sig, da de har en tendens til at have en hulens masse grene. Man kan ikke tage for givet at folks rigtige navne kommer paa deres boerns foedselsattester, det kan lige saa godt vaere et oegenavn og det goer jo grangiveligt sagen noget mere vanskelig. Vi snuppede en Pimms eller tre mens vi fik udredt et par grene og fik et par ideer til hvordan resten af dem haenger sammen.

P1290777
Jeg har vaeret smart nok til at gifte mig ind i en familie der laver noget fantastisk godt mad og som aldrig kunne droemme om at lade folk gaa sultne hjem. Maden blev indtaget under aaben himmel, mens Jamaica kortet blev naerstuderet og vi grinede saa vi fik ondt i maven over den Jamaicanske parloer.

P1290821

Isis, the dog, laa og holdt oeje med os og kom af og til og skulle kloees bag et oere. Dens pels er simpelthen helt fantastisk tyk og jeg begriber ikke den stakkels hund ikke smelter i den hede. Jeg tror jeg har spurgt 40 gange om hvad det er for en hund og nu er det simpelthen blevet pinligt, for jeg kan stadig ikke huske hvad det er. Det er galt nok jeg stadig kalder den ved den forrige hunds navn – efter en 5-6 aar…

Vi fik en del papirarbejde og billeder med, som skal pakkes i kufferten og tages med til Jamaica, i tilfaelde af vi render ind i nogle af alle de vildfarne familiemedlemmer. Vi begynder saa smaat at glaede os – der er bare tre uger til!

Technorati Tags: ,,,,

8 kommentarer:

Henny sagde ...

Det lyder spændende med jeres rejseplaner!

Jeg er ikke ekspert, men vovsen kunne godt ligne en Siberian Husky

Anonym sagde ...

Isis må være en Siberian Husky, men er nok ligeglad, når bare den bliver kløet bag ørerne :-D

Tina - omme i London sagde ...

Jeg er langt fra nogen ekspert, men jeg har venligst, men bestemt, faaet at vide gang paa gang at den bestemt ikke er nogen slaedehund! I min barnelaerdom er der mange forskellige slags slaedehunde (og ahemmm... Siberian Husky er vel en af dem?), men hvad fanden ved landmaend om agurkesalat. :)

Irene sagde ...

Tina, det er da en helt almindelig ulv ... Helærli!

Tina - omme i London sagde ...

Irene - gentag efter mig: "Det er en meget speciel og helt unik hund, som ingen har set magen." LOL - det er en hund, den er soed og meget flot og saa kan jeg ikke gaa mere op i det, men det er der til gengaeld andre der kan - meget! :)

Irene sagde ...

OKOKOKOK! Det er en meget speciel og helt unik hund, som ingen har set magen ...

Conny sagde ...

Hvor ser flot og grønt ud, det landskab i har kørt igennem. En rigtig skøn hund, skidt med hvad racen heder, den er bare dejlig.
Kan du have en god sommeraften

Tina - omme i London sagde ...

Irene - tak! ;)

Conny - tak og i lige maade. :)