10 juni 2009

Aftenens hjemtur

Jeg havde ikke tid til at komme ud og vandre i middags, saa jeg tog den paene rute hjem i aften i stedet.

IMG_0680
Det var nu ikke fordi jeg gik saa langt, men jeg gik et smut ind gennem St Michael’s Alley, fra Cornhill siden, saa jeg kunne ende op ude paa gaden i Gracechurch Street, hvor jeg lige skulle i en forretning.

IMG_0681
Inde bag the Jamaica Wine House og St Michael’s kirken ligger denne lille skoenne have. Jeg elsker alle de smaa groenne oaser inde blandt bygningerne. Hvis man kunne (og jeg var milliardaer!) saa koebte jeg et hus med saadan en have. Det ville da vaere fantastisk at bo saadan.

IMG_0683

St Michael’s kirken er naesten umulig at fotografere, med mindre man har en vidvinkellinse, for den ligger mast ind mellem andre bygninger. Paa en maade er det synd, for den er flot, men samtidig kan jeg godt lide at den ikke saadan er til udstilling. :)

IMG_0687

Jeg fik koebt hvad jeg skulle og saa skyndte jeg mig ned over floden, som havde fint besoeg. “Silver Cloud” kommer af og til paa besoeg i havnebassinet. Da jeg saa den taenkte jeg paa der kun er kort tid til far og mor skal ud og goere Tsarens vandveje usikre. Ih, hvor ville jeg gerne med, men mon ikke vi har ferier nok bestilt til de naeste par maaneder?

8 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvilken aftenstur ! Tak fordi jeg måtte komme med :-)

Rigmor sagde ...

Takk for turen. Det er flott at noen kan minne meg om London etterhvert som jeg reiser herfra!

Bente sagde ...

Hvor er du bare god til at komme på opdagelse i din by! Skønt at få lov at komme med ;-).

Tina - omme i London sagde ...

Losarina - du er velkommen til enhver tid. :)

Rigmor - fedt, saa du er tilbage, eller ehmmm... du ved hvad jeg mener. Jeg tager imod "requests", hvis der er en del af the City du specielt gerne vil gense. :)

Bente - tak og som jeg lige sagde til Losarinas mor, saa er du ogsaa velkommen til enhver tid. :)

Anette sagde ...

Skøn aftentur! Hvor er det smukke det billede med broen i baggrunden. Det er virkelig en "fejl i min opdragelse" at jeg endnu ikke har været i London!! God torsdag.

Anonym sagde ...

Jamen da, tillykke med vandpytbilledet :-D

...og tak for endnu en tur!

FUUR. sagde ...

En dejlig tur at gå med dig, det ene billede minder mig om, at vi vist gik der engang, der var noget med de bånd i træerne, og den lille gade. Husker jeg mon rigtigt?

Tina - omme i London sagde ...

Anette - ja, se at komme afsted. :)

Anjoe - jeg taenkte paa dig da jeg tog det og stod bevidst lidt tilbage, saa det kom med. :)

Moar - det har du nemlig ret i. Jeg tog jer den vej, bare fordi du skulle se traeerne!