31 januar 2010

An Nam

Vi havde en aftale i the Wing Yip centre i aften, hvor vi skulle nyde lidt at spise med nogle af vores venner, som vi har forsoemt lidt paa det sidste. Vi har alle travle liv og der gaar hurtigt en maaned imellem vi ser hinanden, til trods for vi bor faa km fra hinanden. Det fik vi raadet bod paa i aften.

Vi fik ogsaa stillet vores sult! Det kan man slet ikke lade vaere med, naar man spiser paa An Nam, som er en af mine yndlingsrestauranter. Kommer du i den del af verden, saa lov digselv at du spiser derinde! Forretten bestod af vietnamesiske foraarsruller, en eller anden form for pandekager og krabber, som er min personlige yndlings!

Vietnamesere kan noget med fisk og alt godt fra havet, saa det var med den stoerste selvfoelge vi valgte en dampet "sea bass" (ehmmm... fisk!) og en stegt tilapia (den slags fisk de spiser i Egypten, mener jeg det er... ja, stor hjaelp, men jeg aner ikke hvad de hedder paa dansk! Maden var simpelthen fantastisk, men det havde vi nu ogsaa forventet. :)
Den unge Joseph kunne slet ikke staa for min ide om at tage billeder af maden og da slet ikke naar der ligger en hel tegneserielignende fisk med det skarpeste gebis taenkeligt og kigger paa en! Jeg vidste ikke man kunne tage billeder med saadan en Gameboyfidus, men det kan man aabenbart og saa kan man bare lave de mest hylemorsomme billeder ud af dem!

Denne her strammede vi op mens mor og far kiggede den anden vej! Det er da ikke til at staa for saadan en fraek knaegt med et billedferingsapparat og en livlig fantasi.
Vi gaar heller ikke sultne i seng i aften!

9 kommentarer:

KirstenK sagde ...

lækkert mad..og sød knægt, kan godt forstå han ikke var til at stå for...

Tina Liel sagde ...

Sikke nogle skønne billeder he he specielt det med fisken. Lækkert mad!!! Hvor må det være fantastisk at have så stort udvalg af restauranter. Ha en god dag. KNUS

AagePK sagde ...

Frisk idé med fisken!
Nu skal han bare lære at lave billedet om til stregtegning via billedbehandling, så han kan lave sin egen malebog. Det trick har jeg afprøvet på flere unger, det får gang i tusserne og paletten, der kan komme malerkunst ud af det.

Annette sagde ...

Det er overhovedet ikke fordi det spisetid nu og jeg har fået 2 skiver hjemmebagt speltbrød til frokost, men kors hvor bliver jeg lækkersulten af at se den menu du viser på din blog, uhmmmmm ☺
Ang. Fur, jamen så er du jo næsten "hjemmefra", jeg kommer fra noget så eksotisk som Brovst ☺
Jeg kan ikke huske, at vi nogensinde har været i stand til at gå på fjorden, men det må vi jo have gjort, det er helt fantastisk at der er så meget is, waaauw.
Sidst, men ikke mindst, hvad søren giver du dine påskeliljer? Jeg har ikke set bare toppen af en eneste her endnu.

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - han er bare saa soed den knaegt og har et godt glimt i oejet.

Tina - tak og ja, det er vidunderligt at have saa stort et udvalg. :)

Aage - det var lige praecis billedmanipulation han brugte paa hans gameboy. Skide skaegt!

Annette - LOL, undskyld laekkersulten!
Brovst er i hvert fald "hjemme" naar man sidder i udlandet. :) Jeg ved ikke om fjorden monstro ikke er mere urolig oppe hos jer, ved Fur er der jo store aabne straekninger af vand naesten hele vejen rundt. Naar de i Aalborg snakker om at vaere nordenfjords eller soendenfjords fra, saa plejer jeg at sige at jeg er midtfjordsfra. :)
Mht paaskeliljerne, saa har jeg aldrig gjort andet end at laegge dem i jorden, saa klarer de selv resten. ;)

Conny sagde ...

Hvor ser det lækkert ud og jeg der elsker fisk.Jeg har nu aldrig set mine børnebørn tage billeder med Gameboy,men den der må nok være nyt.

Tina - omme i London sagde ...

Conny - det kan godt vaere det slet ikke er en Gameboy, jeg har INGEN forstand paa den slags!

Lene Megan sagde ...

Hold da fest, det ser bare lækkert ud!
Og skøn knægt ... :0)

Tina - omme i London sagde ...

:)