26 januar 2010

Dagens lunch time vandring

Det har vaeret laenge hvor jeg ikke har fundet tid til en ordentlig lunch time vandring og pludselig fik jeg lusket to af noget der ligner en lunch time vandring ind paa bare to dage.

I dag var det bare hvinendes koldt og alligevel laa den smabre Venus og solede sig i det bare ingenting bag Liverpool Street station. Jeg kan simpelthen ikke staa for den labre larve. Hun ligger bare der fed og maegtig og kan ikke andet!

Som allerede tidligere naevnt stod menuen i dag paa girafburgere. Jeg havde inviteret afdelingen paa lunch og naar vi gaar ud som en afdeling plejer vi altid at kigge efter de gode tilbud restauranterne i omraadet tit har paa deres webside. Denne gang fik vi 40% af regningen bare ved at registrere paa deres webside! Det goer trods alt lidt af en forskel sidst paa Januar maaned. :)


Vi gik ind gennem Liverpool Street station paa vejen tilbage og kom ind ad en anden doer end jeg plejer. Udenfor stod et cykelstativ jeg aldrig har set foer, nemlig en dobbeltdaekker! Der kommer flere og flere cykler paa Londons gader. Det er saa fedt at se, men til trods for fancy cykelstativer, saa er der lang vej endnu, foer cyklisterne har gode forhold paa vejen. Vi blev ikke staaende saa laenge, for vi var virkelig overraskede over hvor koldt det var. Der er saagar snak om lidt sne i nat. Vi faar se...

8 kommentarer:

KirstenK sagde ...

God ide med det der dobbeltdækker cykelstativ...En ide der kunne bruges mange steder i Dk også...

Anonym sagde ...

Et sådant cykelstativ findes i Valby...det er så smart :-)

Tina - omme i London sagde ...

Det skulle slet ikke undre mig om det er en dansk opfindelse. Til trods for England laver nogle gode cykler, saa har de bare ingen forstand paa hverken cykler eller tilbehoer. Det er vidst noget man i DK faar ind med modermaelken. :)

Annette sagde ...

Hvor er hun dejlig, hende damen med Rubens formerne ☺

Tina Liel sagde ...

Er du så færdig - det er godt nok mange cykler. Elsker din ide med lunch time vandringer men du bor nu også et sted med masser af spændende steder! Uhm hvor ser burgeren lækker ud! KNUS

Annette i Barcelona sagde ...

Vi har i øjeblikket besøg af denne dame her i Barcelona.

Http://www.moma.org/collection/browse_results.php?object_id=81798

Hun ligger pænt og slænger sig uden foran Gaudí's mesterværk, huset:"La Pedrera" (også kendt som Casa Mila). - hun skal vist være her indtil juni...(?)... men jeg tror hun må fryse lige så meget som hende i har hos jer...

Cyklerne kan vi ikke prale af... det er endnu ikke helt hipt at cykle i Barcelona og da slet ikke på denne årstid ;-)

Lone sagde ...

Dejligt at læse, at londonerne er begyndt at tage cyklen :) Der er nok lang vej endnu, før det er nogenlunde sikkert at cykle i Londons gader. Københavns kommune gør en stor indsats for at anlægge cykelstier mange steder.
Det er prisværdigt, at cyklisterne bakser med at placere cyklerne i 1. sals højde :)

De girafburgere ser lækre ud. Det gør Venus også :-)

Tina - omme i London sagde ...

Annette- ja, hun er skoen.

Tina - det er ikke helt uden aarsag at jeg i tidernes morgen slog mig ned i London. :)

Annette - nej, hvor er hun flot! Jeg kommer og ser din by en dag, for jeg er helt vild med Gaudi.

Lone - vi har en del politikere med ret hoej profil, som cykler paa arbejde, f.eks. vores borgmester for StorLondon og oppositionsformanden. Det giver god profil til cykleriet.