03 januar 2010

Benny paa nytaarsbesoeg

Vi har, som den vaagne laeser vil vide, en del forskellige fugle og andre maerkvaerdige kryb i haven og i gaar fik nytaarsgaesterne oeje paa endnu en af slagsen. Den foerste gang jeg saa den anede jeg ikke hvad det var for en fidus, men med hjaelp fra mine fugleboeger fandt jeg dog hurtigt ud af at det var en spaette. Den har siden faaet tildelt navnet Benny - efter en vis Naasaaer fra the Julekalender.
P1360556

Irene tog en del billeder af den i gaar og da jeg fik billederne lagt op paa computeren og begyndte at lege lidt med dem fangede dette billede mit oeje - eller rettere Bennys... Tjek lige det ansigsudtryk. Gad vide om den lige havde snuppet en snaps?

6 kommentarer:

AagePK sagde ...

Den røde plet på issen viser med al ønskelig tydelighed, at vi her har et fint eksemplar af den fjerede rød-spætte.
Tjulahop!

Conny sagde ...

Såtten en spætte har jeg aldrig set, det nok kun over ved jer den er.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - jeg kalder den nu stadigvaek Benny. ;)

Conny - jeg tror den er almindelig i hele NordEuropa, men maaske den ikke er saa udbredt lige hos jer?

FUUR. sagde ...

Garanterer, ingen snaps til "Benny"
forøvrigt tror jeg, du må have ham omdøbt,jeg tror han er en "hum".
Du ku jo evt. kalde ham BENT.
Ja altså hvis det skal være!!!!

Lotte sagde ...

Temmeligt stift stirrende er den ikke?

Tina - omme i London sagde ...

Moar - om det er en hanhund eller en hunhund, saa kalder jeg den altsaa Benny alligevel, den ser lidt "belastet" ud - ing?

Lotten - netop. :)