04 januar 2010

Frost

Petunias mandagstema er i dag "frost" og det er virkelig ikke noget problem at finde billeder til at passe til temaet i dag, for JOESSES, hvor er det koldt!

Taget paa bilen var fuldstaendig frosset til, da jeg kom ud i morges. Heldigvis har jeg ikke noget at bruge bilen til, men jeg kom godt nok forbi mange naboer, som stod og skrabede is af bilruderne. He - ingen grund til at spilde tid paa den slags, naar man tager toget!

Alle air condition anlaeggene paa the City skyline gav de flotteste smaa hvide skyer, mens himlen var saa blaa saa blaa. Det er simpelthen vidunderligt pludselig at have en udsigt fra kontoret. Hvor vi var foer var vi paa gadeplan og kunne bare se toppen af busserne, naar de rumlede forbi. Nu har vi udsigt til narrestreger!

Saelgerne paa Whitecross Street Market arbejde virkelig staerkt i dag, for at holde varmen. Solen kan ikke naa ned i gaden ret laenge paa denne tid af aaret og uanset hvad solen havde naaet i dag, saa var frosten for bidende til at solen kunne varme ret meget!

Det paastaas at vinteren i aar allerede er paa vej til at vaere koldere end den gispendes kolde vinter i 1979. Jeg er helt med paa den ide, men skal vidst liiige have kraven sat paa min frakke inden jeg skal ud i vejret igen i morgen.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Ja, I har det vist ekstra koldt i disse dage - Charlotte ømmer sig også lidt over kulden derovre. Selv hårdkogte danskere vænner sig jo til, at det er et lidt varmere klima, man er flyttet til...

Jeg tror nu alligevel, du nyder kulden og synet af alt det hvide, hvis du da ellers har fået taget varmt nok tøj på?

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - jeg elsker kulden og alt det hvide, men det er efterhaanden en hel menneskealder siden jeg har oplevet saadan noget vejr i laengere tid end en ferie.
Vi saa rigtig sne og kulde i Canada for et par aar siden og i Danmark for 14 aar siden, men det er 21 aar siden jeg har oplevet en dansk vinter og jeg har helt aerligt glemt hvordan det er at have frost i dagtimerne.

Da jeg gik hjemmefra i morges stod temperaturen paa -1.5 og de regner ikke med vi naar over 0 i dag. Det er hoejst usaedvanligt. Normaltemperaturen for Januar ligger vel paa omkring 6-7 PLUS grader. :)