13 januar 2010

Barometeret fik ret!

Saadan var udsigten fra mit sovevaerelse i morges. Paa grund af de nye vinduer er der ikke lige pt nogle gardiner paa den side af huset, saa jeg kunne ligge i min seng og se ud paa det smukkeste snevejr.

Da jeg kom ud kunne jeg se at vi havde faaet omkring fem cm og det sneede stadig. Med et godt halstoerklaede om halsen, vanter paa haenderne og mine gode solide stoevler paa foedderne var jeg godt paa vej ud i snevejret.

Ingen af vejene var blevet saltet, saa vidt jeg lige kunne se og i industrikvarteret var der heller ikke koert ret meget paa dem, saa der saa stadig smukt ud.

Mit tog kom aldrig og for nu at goere en meget lang tur kort, saa tog den saedvanlige tur paa tre kvarter, omkring 3 timer og et kvarter! Meget af den tid brugte jeg paa at udforske naturen og de smukke snescener der udspilledes omkring mig.

Jeg tror jeg burde bo i Canada eller Norge, eller saadan et sted. Svejts er for langt inde i landet, ellers var det da ogsaa en mulighed. :)

7 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Tina, vi deler bare den der umiddelbare og barnlige glæde ved sne, som ser fuldstændigt gennem fingre med, at alting bliver besværligt, forsinket og... og...

- skidt da med det! Det sner jo! :-)

Irene sagde ...

hvis jeg var fastansat og det der, så ville jeg også elske det, men det er jeg ikke. Slet ikke og helt ærlig, så er det slet ikke sjovt mere. Heldigvis har det tøet nok her til at man igen kan færdes med forsigtighed - altså bortset fra at det nu fryser så det atter bliver richtig dejhlig ghlat.

Min barnefryd er på en meget meget hård prøve, sir' det bare, ing! ;-)

Lene sagde ...

Væk med sneen i Irland, så Irene kan komme på arbejde, og så flytter Tina til Danmark om vinteren ;-)

Annette sagde ...

Tina, jeg er yderst godt tilfreds med at det tog dig uendelig lang tid at komme på arbejde, for ellers havde vi jo ikke fået de skønne billeder som du viser os. Sneen herovre hos os er trist, kedelig og gråsort, for der er ikke blevet frisket op længe, det er stadig før-jul udgaven som ligger trygt og godt.

Ellen sagde ...

Ja, du har valgt det forkerte land at slå dig ned i - Norge ville nok have været et godt valg. Canada er alt for langt væk.

Det er vist også lidt af et rekordår, I har med snemængden, tror jeg.

Du skal passe på, hvad du siger, for lige pludselig tager jeg dig på ordet og siger 'frokost i London'.
Dog ikke næste gang, for dér har jeg booket togbilletten. Men næste gang igen?
Hvor langt har du til Paddington Station?

AagePK sagde ...

Og en flot rød postkasse med sne til mig! Tak skal du have!

Tina - omme i London sagde ...

Liselotte - Netop!

Irene - jeg ved det godt, men under normale omstaendigheder vil jeg nu ogsaa sige du har bosat dig i det rette land mht sneen, eller mangel paa samme. Det forsvinder senest til paaske. ;)

Lene - kan vi ikke bare noejes med at sende sneen hid? :)

Annette - :) der er flere hvor de kommer fra.

Ellen - jeg er i the City, saa det tager vel en 20 minutter, vil jeg gaette paa. Du siger bare til. :)
Oh, og JA, Canada er bare for langt vaek. Vi overvejede det for mange aar siden, men jeg kunne bare ikke flytte saa langt vaek fra min familie. Det er naesten paa den modsatte side af maanen!

Aage - velbekomme. :)