12 januar 2010

Vintervejr

Man behoever ikke vaere en hyppig eller detaljeobserverende laeser af denne meget loedige blog, for at vide at jeg er helt vild med vores vintervejr i aar. Jeg proever saa haardt som jeg kan at faa det til at straekke mindst til Februar!

I forhold til hvor meget sne vi egentlig har faaet, saa ligger her stadig meget, men det er ikke saa saert, for her har godt nok vaeret koldt! Som ses, overdriver jeg ikke naar jeg siger at vi ikke gaar saa haardt op i det der med at salte og rydde fortovene!




Da jeg gik til stationen i morges gik jeg og noed den laekre frosne knasen under mine foedder. Jeg var sikkert den eneste der noed det, men minoriteten skal da ogsaa sommetider have ret!




Barometeret er faldet fra 1050 til 950 og der loves mere sne i nat. Skal man stole paa apparaturet, saa kunne det godt gaa hen og blive en realitet. Det goer ingenting - slet ingenting. :)

7 kommentarer:

Helle sagde ...

Jeg nyder det også, Tina.

Vi har masser af sne, og stadig frostvejr, så det bliver vist liggende et stykke tid endnu. Jeg ved ikke om der kommer mere, men jeg er sikker på, at mange gerne vil af med det igen.

Ikke mig, jeg synes, det er skønt.

Donald sagde ...

Jeg var lige ved at sige: Der har jeg været! Men det er nok sådan de fleste veje i de smukkeste London-forstæder ser ud. Jeg kan desværre ikke huske hvad stedet hed, i nærheden af Bromwich, og det er 30 år siden, men hvor er det rart at gå gennem sådan et boligkvarter - om søndagen var der fodboldspillere i parkområderne (i nærheden af Bromwich), forretningsgader og institutioner lå godt placeret og alt så så grønt ud selv i Januar!

Stationerne var ikke just påtvunget moderne. Gader og anlæg var velholdte - iøvrigt i stor kontrast til de områder, man kom igennem med toget fra Harwich.

Tina - omme i London sagde ...

Helle - hvis du saa det lag vi har faaet i nat ville du juble. Oh, og det tonser ned med sne endnu!

Donald - nu, det er lidt morsomt, for hvis det du husker som Bromwich i virkeligheden hed Bromley, saa er der en rimelig chance for du HAR gaaet netop der. Vi bor nemlig bare 5km fra Bromley og kommer under den samme kommune som dem. Vores vej er en stor og travl vej, saa det er slet ikke usandsynligt. Desuden ligger mange af de store cricket og fodboldklubbers traeningsgrunde i omraadet omkring vores vej. :) Pudsigt!

Nille sagde ...

Tina, det er jo soleklart! Du skal have min belgiske vinter. Jeg er MEGET uvenner med den efterhånden - det er absolut ikke det jeg havde bestilt; og jeg HADER hver dag lige nu :-)

Jeg lever og ånder for tøvejr - så nu pakker jeg al det is og sne sammen og sender over til dig. Jeg kender en god måde at få det sendt på ;-)

Gid man dog kunne nyde det som dig!

Scriba sagde ...

Nyder at læse dine betragtninger, var i London første gang i november, og blev fuldstændigt solgt. Har været engelsklærer i godt 20 år uden at have været i et engelsktalende land, så det var en oplevelse.
Jeg kunne også ønske at danskerne kunne tage sneen lidt mere afslappet og ikke forvente at fortovene ser bare ud, når vi nu har vinter i Danmark. I Norge kan man gå oven på sneen, så hvorfor ikke her?

AagePK sagde ...

Her på kontinentet kan det blive urimeligt dyrt, hvis nogen skvatter på fortovet, og der ikke er ryddet og gruset; så kan folk søge erstatning hos husejeren. Er det anderledes i England?

Tina - omme i London sagde ...

Pernille - jeg glaeder mig allerede, men det skal gaa staerkt, hvis ikke vi skal vaere snefrie i nogle dage, for nu smelter det hele pludselig!

Scriba - velkommen til. Jeg kan se vi er meget enige om sagen. :)

Aage - paa kommunens hjemmeside foreslaar de at man kan "hjaelpe" ved at rydder fortovet uden for ens hus. :) Vi faar (normalt, vel at maerke...) saa lidt sne at det ikke kan svare sig at have en beredskabsplan!