18 januar 2010

Tilbage paa min pind

Jeg har altid vaeret glad for at arbejde og har altid soerget for at have noget arbejde jeg kunne nyde. Hvis jeg holdt op med at nyde det, saa sagde jeg bare op og ledte efter noget andet! I dag gad jeg ikke vaere paa arbejde, jeg ville saa meget hellere paa barselsvisit! :)
I stedet tog jeg en af de lange dage paa kontoret. Det var temmelig moerkt, da jeg gik ud ved 7-tiden, men saa vidt jeg har hoert, saa er dagen snart tiltaget med en hel TIME siden jul!

Jeg taenkte lige et oejeblik, da jeg gik forbi dette lille skilderhus at selv betjentene er gaaet hjem, men kom saa pludselig i tanker om at betjentene da vidst slet ikke bemander disse smaa "kontorer" laengere! Gad egentlig vide hvornaar de er blevet faerdige med at beskytte os med terror "truslen"...
The Royal Exchange stod og lyste groent, da jeg gik forbi. Der er altid saa paent og ser saa fredeligt ud. Gaderne var naesten mennesketomme. Jeg gad vide om allesammen var gaaet tidligt hjem, eller om de allesammen har pjaekket paa grund af blaa mandag?

4 kommentarer:

Aage Kürstein sagde ...

Ja, sandelig ser Royal Exchange fredelig ud; men i 1964 var der billeder af Threadneedle street i danske skolebøger som afskrækkende eksempler på trafiktætheden: Verdens værste.
Selvfølgeligt kunne knægten her ikke dy sig, han måtte forsøge at krydse gaden til fods; det lykkedes, men kors i hytten for en hidsig bobby, der læste ham lektien ovre på den anden side!

Bente sagde ...

Ha ha ... det kan da godt være, der var udbrudt en kollektiv blå mandag ;-). Men du trodsede den da - med den lange arbejdsdag, du holdt dig. Bliver der mon så luft til et barselsbesøg i arbejdstiden på et senere tidspunkt?

Annette sagde ...

Barselsbesøg senere på ugen, det må der simpelthen blive mulighed for. Det må være enhver bedstemors ret!

Tina - omme i London sagde ...

Aage - LOL, det skulle lige proeves. :)

Bente - mon ikke jeg faar sneget et lille besoeg ind snart.

Annette - det skulle man mene. :)