20 januar 2010

Proevesmagning

I aftes gik turen til Stepney Green, hvor der ligger raekkevis af Bangladeshiske restauranter. Vi var inviteret til en proevesmagning hos the Pride of Asia og saadan noget siger man da ikke nej til!
Restauranten er en paen lille en, som jeg sagtens kunne fristes til at gaa ind paa, men jeg havde da aldrig i mine livsskabte dage forestillet mig den operation der staar bag den. "Pride of Asia" er, efter sigende, det mest populaere catering firma i London kommunen "Tower Hamlets". Det lyder maaske ikke umiddelbart saa vildt, men naar asiaterne fejrer forlovelses og isaer bryllupsfester, saa ligger budgettet paa et plan der ligner et kongeligt bryllup. Typisk inviterer man omkring en 5-600 mennesker og saa haaber man bare paa de ikke tager for mange folk med. Der er ikke bordkort til asiatiske bryllupper! Det er ikke usaedvanligt at udgifterne loeber op i £30-50,000oh, og i Tower Hamlets bor der mange steder op til 70% asiater... Pride of Asia har en god forretning!

Restauranten er en meget lille del af firmaet, men selv den lille del er meget populaer. Vi guffede os igennem en 8-9 forskellige retter og vommen er fuld endnu! Den stoerre del af firmaet er i et industrikvarter, hvor de har et kaempe koekken, som laver maden til de mange hundrede mennesker til hvert bryllup. Vi kiggede igennem nogle af deres albummer for "staging" (iscenesaettelse?) af bryllupper og hold da helt ferie for nogle arrangementer. Det tror da pokker bryllupperne koster en formue! Taenk sig hvis de ogsaa skulle koebe vin til alle de folk. Joesses, det kunne almindelige doedelige mennesker da ikke betale sig fra!
Maden var fantastisk!

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke et menageri, Tina, men priserne lyder ikke voldsomme set i lyset af, hvor mange gæster beløbene skal deles ud på!
Sjovt at Jeres prøvesmagning blev ekstra oplevelsesrig ;-)

AagePK sagde ...

Prøvesmagning? Hvad planlægger du? Blogger- og kommentatortræf? Hvornår?
Hvor har jeg nu lagt min kalender?

Ellen sagde ...

Så kan jeg sandelig godt forstå, at kineserne har et-barnspolitik :o)
Tænk, hvis man har 5-6 døtre, der skal giftes...

Da Charlotte var hos Hardy Amies, syede hun flere brudekjoler, der kostede i omegnen af £10000! Man tør slet ikke tænke på, hvad resten af bryllupperne kostede...

Nå... men godt, at du fik noget lækker mad. Det er de nu meget gode til, de kinesere.

Tina - omme i London sagde ...

Anjoe - prisen er i PUND... Jeg synes saft suseme det er mange penge, men jeg blev ogsaa gift for naesten ingen penge. :)

Aage - det var da ingen daarlig ide. :)

Ellen - de er altsaa fra Bangladesh, de kinsere. :) Mht £10,000 brudekjolerne, saa synes jeg simpelthen det er bindegalt! Var det nu en garanti for at aegteskabet holdt...

Donald sagde ...

Av - autentisk fusion (hvis det var autentisk Thai eller autentisk BanglaDesh, så kunne jeg forstå det -- haha! Det skal være dem velundt at lave den bedste blanding; efterligningerne kan godt ende med at være bedre end forbilledet!) De har åbenbart et godt kundeunderlag. Men er det ikke også sådan i gode tider, så går alle den slags forretninger pænt og godt?

Og hvis de har lagt lidt til side, kan de også ride stormen af. Men måske mener du at de har så mange kunder så selv i denne tid, hvor folk er lidt mere omhyggelige med udgifterne, så går det strygende for det authentic cuisine?

Tina - omme i London sagde ...

Donald - jeg grinede ogsaa over den autentiske fusion, men saa skulle du se hvordan de STAVER!!!
Mht kunderne saa tror jeg simpelthen ikke denne branche maerker de haarde tider. Det er simpelthen uhyggeligt for nogle bryllupper de kan stramme an!

AagePK sagde ...

Efter at have besøgt mig skrev Oscar fra Venedig i Hospitality Clubs karakterbog at han elskede mit "Confusion Kitchen", som jeg kalder det, når indtryk fra forskellige madkulturer manifesterer sig.

Anonym sagde ...

Jeg ved godt, at prisen er i pund ;-)
Holder fast ved, at det ikke er for dyrt!

Tina - omme i London sagde ...

LOL Aage, saadan foregaar mit koekken ogsaa. :)

Anjoe - jeg synes saft suseme det er godt de ikke ogsaa skal koebe alkohol. :)