09 januar 2010

Taalmodighed er en dyd!



Det her tager taalmodighed - STOR taalmodighed.

6 kommentarer:

Bente sagde ...

Håber, du har den tålmodighed, der kræves :-). Hvad end det så er, du laver? (for nej, det kan jeg altså ikke gennemskue :-) ).

Tina - omme i London sagde ...

Jeg er ved at vinde noget garn op, som oprindeligt var klippet til trend til en vaev og som har ligget i en pose laenge. Det er paent filtret!

Donald sagde ...

Har du lavet frynserne af samme garn som ligger i garnvinder? Du skriver trend i noget væv? Men tæppet ser ikke ud til at være vævet men knyttet? Nå ja - det kan jeg strengt taget ikke se, men jeg gætter ud fra mønsteret. Tålmodighed med garn er en nødvendighed, så meget forstår jeg - man kan jo undre sig over, at mennesket overhovedet fandt på at lave tøj af små tynde tråde, når det er meget lettere at tage et skind og rimpe det sammen med læderstrimler :-)

Nå så ville vi jo heller ikke se så pæne ud :-)

Irene sagde ...

is thinking hyperbolic, just sayin'!

AagePK sagde ...

Donald, skind bliver så pokkers stift og ulækker; og lige som man tror, man har blødgjort det, regner det, og man kan begynde forfra. Så allerede de allerældste kulturer gjorde det nemt for sig ved at bruge uld og plantefibre.
Tina, spørg lige Lavendelstrik, jeg er sikker på, at hendes Katzenjammerkids gerne vil hjælpe.
;-)
Har du, som åbenbart også væver, spekuleret over, hvorfor man snakker om tidens trend, når det højst kan blive et, omend farverigt, islæt?

Tina - omme i London sagde ...

Donald - nej, taeppet har jeg ikke lavet med den samme trend, men jeg har helt selv koebt det og ja, det er knyttet. Jeg elsker garn, men lige det her det testede godt nok min taalmodighed!

Irene - Min elskede mener foerst der skal et par hjemmesko til!

Aage - tak for hjaelpen, men jeg er helt faerdig nu (ja, ogsaa i den forstand!). Det kan godt vaere jeg vaever, naar jeg snakker, men der ud over, saa strikker og haekler jeg "kun", naar jeg arbejder med garn. Det her havde jeg faaet foraeret af en der ved jeg er den eneste hun kender der har taalmodighed til saadan noget.

Mht trenden, saa taenkte jeg faktisk over det i gaar (jeg havde tid nok!) og en trend er jo en retningslinie, saa ordet er egentlig interessant paa den maade den bliver brugt i baade praktisk og overfoert forstand. :)