11 januar 2010

Iskunst

Petunias mandagstema i dag er iskunst. Jeg saa fluks for mig en islagkage fra Roenbjerg Is, men dem kan man vidst ikke opdrive laengere - og da slet ikke paa disse breddegrader, saa jeg gik paa jagt i fotoarkivet.



Naturen kan noget vi bare slet ikke kan hamle op med. Det gaelder baade farver og faconer. Se for eksempel denne lille vandpyt, som froes i Februar sidste aar. Der er lange, lige streger, runde faconer og andre spidsfindigheder, som man ikke kunne planlaegge hvis man proevede. Paa en eller anden maade ender isen med at flyde, naar den er formet og skulle man komme til at gaa paa den, saa bliver der endnu flere spaendende linier i den.

Der er mere iskunst at finde rundt omkring i blogverdenen. God fornoejelse.

9 kommentarer:

Turid Holm Flaa sagde ...

Helt enig at det er fasinerende med naturens kunst. Flott og spennende bilde.

Tina - omme i London sagde ...

Tak Turid og velkommen hid. :)

Helle K. sagde ...

Flot iskunst - og islagkagen fra Vebbestrup Is - har du smagt den? Ellers skulle du :)

Conny sagde ...

Is kunst er rigtig flot. Du skulle smage Vebbestrup is som HelleK. siger, næste gang du kommer til DK. det er danmarks bedste is

Rimkogeren sagde ...

I det små finder man den store kunst. Smukt :-)

Anonym sagde ...

Ser ut som tynt og sart glass.
Ha en flott kveld

sinneskatten sagde ...

Iskonst är något som förändras hela tiden, snyggt!

Donald sagde ...

Det er som om at isen har været bøjelig! Fantastisk godt set :-)

Tina - omme i London sagde ...

Helle - Vebbestrup har jeg aldrig hoert om. Hvor er det?

Conny - nu bliver jeg nysgerrig, er det monstro i Viborg Amt? Jeg synes aldrig jeg har hoert om det foer.

Rimkoger - tak.

Gehenne - ogsaa til dig og velkommen her.

Sinnesskatten - det er det nemlig og velkommen hid til dig ogsaa.

Donald - jeg kan slet ikke staa for saadanne detaljer. :)