08 januar 2010

Om jeg vil savne dem?

Foran paa huset har vi nogle termoruder der er saa gamle og slidte at de bare ikke termorerer en pind. De skulle vaere skiftet inden jul, men af uvisse aarsager blev det udsat til Januar.

De gamle er saa utaette at de konstant er moegbeskidte paa indersiden. Jeg har proevet at vaske rammerne i alt, inclusiv saadan noget stads man vasker ydersiden af en campingvogn med - og lige lidt hjaelper det, for vi bor ved en travl vej og skidtet arbejder hurtigere end vi goer.

Jeg vil skyde paa vinduerne blev sat ind da termoruder foerst blev moderne og de var garanteret alletiders dengang, i sammenligning med de vinduer der var i foer. Af uvisse aarsager valgte folkene der boede her da at faa sat vinduer i, der var den forkerte facon i forhold til husets stil. Der skal vaere seks vinduer i karnappen, men der er kun fem!

Lige siden vi flyttede ind for 8 aar siden har vi snakket om at faa vinduerne skiftet ud, men det er en dyr affaere. Vi har garanteret brugt mere i at varme huset op end det ville have kostet at skifte vinduerne den gang, men ehmmm... pengene skal jo vaere der foer man kan gaa igang.

I dag kom arbejdsmaendene for at skifte det foerste fag vinduer. Selvfoelgelig skal det foregaa lige som vi har sne og frost, men helt aerligt, saa er vi bare taknemmelige for endelig at faa det gjort.

Lige som de nye vinduer blev sat i begyndte sneen at falde i kaempe store flager - og rigtig mange af dem! Det har ellers vaeret en lille smule toevejr hele dagen og jeg har lagt maerke til at sneen langsomt falder af buskene og traeerne. Nu kommer der et nyt lag, saa faar vi se om det holder en uge endnu, som de kloge paastaar. Foreloebigt vil jeg glaede mig til at goere rent i sovevaerelset og NYDE at kigge paa mine nye vinduer. Der er stadig de andre vinduer paa forsiden at huset at ordne, men nu er 25% af jobbet udfoert og de gamle vinduer kommer jeg ikke til at savne! :)

2 kommentarer:

FruE sagde ...

Byggematerialer og lign. virker så urimlig dyrt i England. Men varmeregningen falder garanteret nu hvor de de kommer i.

God weekend :-)

Tina - omme i London sagde ...

Fru E - jeg tror byggematerialer er meget dyre her i forhold til andre steder. Vinduer er i hvert fald helt vildt dyre.