16 november 2008

Lige som en soendag skal vaere

Soendagen har staaet i familiens tegn - og oven i det fik jeg lige tid til en lille fotosafari i haven.

Haven har stadig mange smaa skoenhedspletter, men jeg maa indroemme de er for tilbagegaaende. Det har vaeret koldt og vinden har toerret bladene, saa de falder efterhaanden hurtigt.
Heldigvis staar mange af buskene stadig med et smukt efteraarsloev, til trods for vi naermer os December med raske fjed. Der skal en ordentlig storm til, foer de giver helt slip.


Vi har en lille haengebirk, som vi bliver ved med at klippe ned i hoejden, da den ellers ender med at overskygge hele haven. Den vil virkelig gerne vaere noget stoerre, men den faar ikke lov, saa laenge jeg har noget at skulle have sagt. Den er smuk som den er - og i en London have synes jeg altsaa stoerrelserne paa traeerne skal holdes i skak!

Jeg opdagede endnu en rose - og gud hjaelpe mig om ikke den har bladlus! Jeg begriber ikke hvordan det lader sig goere, men den er god nok, de er der!

Jeg var et smut nede bagerst i haven, hvor vi har udsigt til naboens paraply. Jeg synes den er saa soed og har lyst til at haenge nogle julelys paa den i December maaned. :)

Det er blevet sent igen - og imorgen kalder arbejdet igen med en lang dag. Mere om den i morgen, nu vil jeg lade hyben vaere hyben og gaa i seng. Godnat!

1 kommentar:

Conny sagde ...

Tak for rundvisningen i din have. En efterårshave kan nu også være smuk.