25 november 2008

Alternativ route!

Mit tog var aflyst i morges og det var bare HUNDEKOLDT! Anyhow, der stod jeg med min snotnaese og hoppede af frost i TYVE minutter inden der endenlig kom et andet tog. Der skal lige indskydes at togene koerer med 10 minutters mellemrum normalt...

Jeg hoppede paa det naeste tog og endte i Charing Cross. Det er da naesten heller ikke nogen omvej for en der bor i Sarf London og arbejder i the City! Anyhow, normalt ville jeg staa af paa Waterloo og tage "the Drain" (aka the Waterloo and City line) op til Bank, men min veninde paastod det var nemmere at tage med til Charing Cross og tage tuben fra Embankment...


Ergo traskede vi ned fra Charing Cross til Embankment, hvor tuben stod og ventede paa os. Nul ventetid og en hurtig service, maa jeg indroemme.

Vi tjekkede ud i den anden ende og naaede paa arbejde lidt i 9. Ikke saa daarligt for en som gik hjemmefra, saa jeg kan vaere paa kontoret til klokken 08.15...

3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Det er da sjældent, at du har problemer med ud- og hjemtransport, ik'?

Anonym sagde ...

Ahhh, the oyster card. Det havde jeg helt glemt! Skide smart loesning, det kunne de godt laere lidt af her i Madrid. Da jeg flyttede fra London havde jeg en slat penge til gode paa mit kort, som de lovede at fremsende, men det har de da i oevrigt aldrig gjort...

Tina - omme i London sagde ...

Nej, heldigvis er det ikke tit, men det skulle da lige vaere den morgen hvor jeg stod og hopfroes!

Oyster card er bare saa hamrendes smart. Det skulle udvides til hele landet. For tiden proever de paa at integrere det i de almindelige tog i StorLondon ogsaa. Det er saa fedt.