23 november 2008

Alene hjemme - sammen

Huset er helt stille - bortset fra lydene der kommer fra rundt omkring i de forskellige rum. Ens egen lyde laegger man jo ikke selv maerke til og de der kommer fra andre rum er stille og rolige.

Jeg har gang i baade computer, fjernsyn og strikketoejet i stuen, mens min elskede sidder og makker med en computer i spisestuen. Ovenpaa ses der sikkert fjernsyn, eller maaske snuppes der en middagssoevn.

Jeg har faaet syet et par ender vaek paa et lille par toefler jeg strikkede faerdige i aftes. De er, som det meste af mit strikketoej, del af et eksperiment. Jeg har altid et eller andet jeg bare liiiiige skal have proevet. Jeg proever altid i en lille stoerrelse og saa finder jeg en eller anden der kan bruge produktet - eller sender det til genbrug.

Saa vidt jeg lige kan bedoemme paa stoerrelsen kender jeg en lille pige der kan bruge saadan et par, saa ingen spildt arbejdskraft. Jeg skal proeve at strikke et par i noget groft uld, som saa skal filtes. Det maa absolut blive en succes. :)

Da jeg kiggede efter garn den anden dag, for at lave toeflerne fandt jeg en del kropsdele i garnskabet. Jeg strikkede for lang tid siden et par nuttede nisser, som bliver fundet frem hvert aar og aabenbart har jeg haft planer om at strikke en hel familie, for jeg har i hvert fald allerede tre hoveder, to kroppe og et par ben... Nu strikker jeg mindst to faerdige og saa finder jeg vel paa noget til resten af garnet. Jeg kan huske jeg saa en rigtig sjov version for nogle aar siden og har en ide om hvordan jeg kan rekreere den. Maaske der kan blive til et par julegaver?

Naah, nu kan jeg hoere folk begynder at roere paa sig rundt omkring i hytten. Moerket saenker sig udenfor, saa nu vil jeg gaa i koekkenet og finde paa noget til aftensmaden. Jeg har ikke faaet noget koed fundet frem af fryseren, men en vegetarret er nu heller ikke noget ukendt faenomen her i firmaet, saa mon ikke jeg finder paa noget. Groentsager, kartofler, ris og pasta har vi i hvert fald masser af.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej hvor det lyder hyggeligt. Jeg elsker også lydene i sådan et stille hus, som lige nu hvor ungerne er i seng, brændeovnen knitre lidt, katten spinder og fingrene tapper løs på tastaturet. Skønt.

Sutterne er så fine, dem vil enhver lille pige elske.

Tina - omme i London sagde ...

Skoent. Jeg ville oenske vi kunne have en braendeovn, de er bare saa hyggelige. :)

Conny sagde ...

Jeg skal love du mange prosekter i gang,man siger også, at kvinder kan have mange bolle i luften på en gang

Tina - omme i London sagde ...

Ja, projekter har jeg masser af, men det er nu ikke dem allesammen der bliver til noget!